Enterprise Forever

:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: szipucsu on 2016.March.27. 11:07:37

Title: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.27. 11:07:37
Érdekességek, bugok a demokazettán lévő Bomber játékkal kapcsolatban:

- Nincs az elején RANDOMIZE, így mindig ugyanúgy rajzolja ki a házakat.
- 0-ás képernyőn fut, 102-es képernyőn gyorsabb lehetett volna, bár a sebesség így is megfelelő.
- Ha sok bombát dobálunk le egymás után úgy, hogy nem talál, akkor megtelik a hangbuffer és hosszú másodpercekre megáll a játék. Ez a legalsó sorokban próbálható ki, amikor már nincs több ház. Ha egy bomba leér teljesen, a zuhanás hangjának el kéne hallgatnia, de nem hallgat el.
- "Játszható" EXT 1 botkormánnyal is.
- A KEY CLICK-et nem kapcsolja ki az elején a program. Ez akkor rossz, ha nem sorban töltjük be a programokat a demokazettáról, hanem önmagában csak ezt.
- Ha egy közvetlenül alattunk lévő házra ejtünk bombát, a ház leomlása közben a repülő eleje eltűnik hosszabb időre is.
- Ha hosszabb ideig omlik egy ház, a repülő hangja elhallgat.
- Simán meg lehetett volna csinálni, hogy két szín legyen a képernyőn.

És, a másik topikban felvetődött, hogy akár attribútum képernyőre is meg lehetne csinálni, így jó sok szín lehetne.

Meg lehetne csinálni akár a CHR&BOMB kibővített változatát, ahol az átdefiniált karaktereket el is lehetne menteni, és a Bomber is színes lenne. :D
Nos, továbbfejlesztettem kicsit a demokazettás Bombert. A bugok egy részét is kijavítottam, és most attribútum képernyőn fut, "kicsit" több a szín, és a dave képességeit is jobban kihasználja.
A hang időnként "szétcsúszik", aminek az okára nem jöttem rá. Főleg akkor van, ha robbanás után egyből dobjuk az újabb bombát.
Esetleg lehet más színösszeállítást is kipróbálni. Ehhez a 810-830. és a 730-740. sorokat kellene főleg módosítani. Nekem kicsit gyanús, mintha a SET PALETTE utasításnak nem is lenne hatása, vagy nem úgy, ahogy kéne. Mintha az alsó 8 színt nem állítaná át rendesen.
Az ESC kulturáltan kilép a programból, ez fejlesztés miatt előnyös.
Szerintem egész hangulatos ennyi színnel. Van még ötlet, mit lehetne rajta fejleszteni?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.27. 11:24:27
Szerintem egész hangulatos ennyi színnel. Van még ötlet, mit lehetne rajta fejleszteni?

Jó lett!
Alulra egy-két soros videólap, különböző színű parkoló autókkal?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.27. 11:48:08
Jó lett!
Alulra egy-két soros videólap, különböző színű parkoló autókkal?
Most egyelőre két videólap van, egy a házaknak+repcsinek (#1), egy a talajnak (#10), ami egyetlen sor.
Set video mode, Open, Display utasításokkal létrehoztam egy újabbat (#20), amire más színeket lőttem be (Set palette és Set bias utasításokkal), mint az előzőekre, és furcsa módon ez befolyásolja azt is, hogy az előzőn (#1) milyen színek legyenek. Így most majdnem háttérszínű házak is lettek, pedig a #1-es csatorna színeit nem módosítottam.
Ez mitől lehet? Mégsem lehet soronként annyi színt használni videolaponként, egymástól függetlenül, amennyit akarunk?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.27. 11:52:05
Ha így érthetőbb, itt az említett programrész. Ha a 741-745 sorokat töröljük, mások lesznek a színek a #1-es csatornán. De miért?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.27. 13:15:30
Végülis nem kell három videolap, elég kettő is, így sincsenek kihasználva a másodikon a színek.
Valami kis gyerekrajzot odakanyarítottam, de elég béna. Akinek jobban megy ez, tervezhetne valami szebbet.
Az INI eljárásban van benne a rajz, és a DEFCHAR-ba kell a karaktereket betenni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.March.27. 18:35:01
ha maxra állítom az emu sebességet és nyomom a space-t folyamatosan, egy új játék jön létre, amiben izgulunk hogy sikerül-e leérnie :)

Title: Re: Bomber Plus
Post by: Ep128 on 2016.March.27. 23:28:35
Nagyon tetszik! :-) (Kellene belőle "normál" Ep -n futó verzió!) Ha én módosíthatnám a programot, (nem értek hozzá! :-D ) akkor azt variálnám át, hogy ne legyen ez az "amíg le nem esett a bombám, nem dobhatok másikat" -féle hülye szabály... :-D Rendszeresen ott hasalok el vele, hogy nyomom a SPCE -t, mint a bolond, de mivel még zuhan az előző bomba, így nem hajlandó újat dobni. :-D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.March.27. 23:31:25
Na de akkor hol maradna a játék? Csak rátenyerelsz a spacéra, és nyertél, kész.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.March.28. 00:26:22
Na de akkor hol maradna a játék? Csak rátenyerelsz a spacéra, és nyertél, kész.

olyan mondjuk lehetne, hogy van egy betöltési idő a bombának
és gyorsabbra venni az egészet
működhetne :)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.28. 09:38:40
Kellene belőle "normál" Ep -n futó verzió!
Mármint mire gondolsz?
Tettem be basic-ba betölthető változatot is a snapshotok mellé.

Quote
ne legyen ez az "amíg le nem esett a bombám, nem dobhatok másikat" -féle hülye szabály... :-D
Ezzel az a gond, hogy lassítaná a játékot, ha több bomba zuhan a levegőben. Már egy bombától is lelassul a repcsi, ahogy látható. Olyat lehetne, hogy ha megnyomjuk a space-t, akkor az előző bomba eltűnik, és egy új kezd zuhanni.

Ami még nem elegáns szerintem, hogy bomba dobásakor egy pillanatra eltűnik a repcsi eleje. Érthetetlen, miért így csinálták meg, pedig a demokazetta készítői biztos profik voltak. És sok olyan megoldás van a programban, ami (szerintem) nem túl praktikus. Eleve is a 0-ás csatornára írt a játék, ami lassabb, mint a 102-es.

Itt egy újabb változat. A pálya teljesítésekor most halkabb a zene, eddig túl hangos volt a játék hangeffektjeihez képest. Fele hangerőre vettem, de nekem most is túl hangosnak tűnik.
Még a házak tövében az autókat kéne véletlenszerűen elrendezni és színesebbé tenni.

A teljesen lebombázott házak helyén megjelenhetne valami bonus...
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.28. 10:32:41
Bomber, húsvéti különkiadás, mindenképpen meg kell nézni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.March.28. 10:58:54
Bomber, húsvéti különkiadás, mindenképpen meg kell nézni.

haha
de nyúlnak kéne repülnie, az tojja a tojást
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.28. 11:06:30
haha
de nyúlnak kéne repülnie, az tojja a tojást
Csirkét egyszerűbb volt rajzolni. :D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Ep128 on 2016.March.28. 23:26:32
Nem-nem... Semmiképp nem azt akarom! (Tudod, hogy én is JÁTSZANI szeretek, nem nyerni! ;-) ) Csak kb. pont dupla ennyi bombát kellene tudni szórni, nem ennyit. (Tehát abszolút nem végtelen számúra gondoltam, meg SPACE -re tenyerelésre! :-) ) De értem, hogy a program "nem bírja el"...

Na de akkor hol maradna a játék? Csak rátenyerelsz a spacéra, és nyertél, kész.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Ep128 on 2016.March.28. 23:27:43
Igen, megleltem, én bambultam el, sorry! :-P (Amúgy tetszik az újabb, a "különkiadás" meg tök poén!:-D )

Mármint mire gondolsz?
Tettem be basic-ba betölthető változatot is a snapshotok mellé.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.29. 01:18:22
Csak kb. pont dupla ennyi bombát kellene tudni szórni, nem ennyit.
Szóval egyszerre két bomba is lehessen a levegőben? Zzzippel meg lehetne csinálni. Viszont akkor mindig csak 1-2 emeletet kellene levennie a házból a bombának. Valamit valamiért. :D Aztán biztos jönnek a crackerek és elintézik, hogy a bomba mindig teljesen ledöntse a házat.

Közben itt az újabb verzió. Játszhatóság szempontjából nem változott semmi. A hang most már úgy néz ki, rendben van, és véletlenszerűen teleszórja a házak tövét gépkocsikkal, teherautókkal, buszokkal és biciklikkel. Ide valószínű valami más paletta kéne, én csak belőttem valamit. Aki jobban ért a grafikához (Endi?), kicsit összepofozhatná a színeket.
Ez nagyjából a végleges verzió részemről, a színezés finomítása még vár valakire.
Más kérdés, legyenek-e egyre nehezedő szintek egyre magasabb házakkal, pontszám és (lehetőleg kimenthető) toplista.
Ha bezzzippeljük az egészet, még sok apróság beleférne a programba, pl. háttér, amit a repcsi nem töröl le.

Furán oldottak meg pár dolgot eredetileg a programozók. A házak kirajzolásánál pl. a karakterek kódjaival hivatkoznak a ház karaktereire, ahelyett, hogy idézőjelbe írták volna be a két karaktert. Ezt átírtam, és valamivel gyorsabban is rajzolja ki a házakat. Az is fura, hogy a set character után miért 32 alatti számokkal hivatkoznak azokra a karakterekre, melyekre 100 felettivel is lehet. Így macerás visszanézni, melyik karakterre gondoltak, mert pl. a print chr$(0) nem adja meg a karaktert.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.29. 12:52:30
Itt a végleges változat. A legutóbbitól nem különbözik érezhetően, csak néhány set character utasítás kétszer volt benne, ezeket töröltem, és set character 0... helyett set character 128... van és hasonlók.

További módosítandó részek:
- autók színe a képernyő alján (ha valaki megcsinálja szebbre, aki ért is hozzá) (DEF INI eljárásban a 10-es videocsatorna)
- pontszám, nehezedő pályák, toplista

Még későbbi lehetőségek:
- esetleg zzzippelt változat, melyben két bomba is lehet a levegőben, de kevesebb kárt tesznek a házakban.
- bónusz cuccok a házakban, pl. egy lakó ott felejtette bombázás előtt az aranyóráját, és ha azt a szintet eltaláljuk, több pontot/hatékonyabb bombát/bankhitelt/toronyórát lánccal kapunk.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.29. 22:05:04
Megcsináltam a mentést, töltést. Ehhez már kellett egy menü-féleség is, highscore táblával.

A menü fölé a 11. videócsatornára valami Bomber Plus nagybetűs feliratot kéne hegeszteni, szép színesben. Szipucsu már profi az attr módban. :oops: A 970-sortól lehetne a színeket beállítani és utána lehetne rajzolni.
Nem tudom, Szipucsunak mennyire van még kedve vele szórakozni, elvileg most már a 2111-2119 sorokba be lehetne rakni,"cheat"-eket, hogy billentyűnyomásra beállítani a karakterkészletet, húsvétire, karácsonyira, UFO-sra, stb. A lehetőségek korlátlanok... :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.29. 22:30:27
Laci, attól tartok, több dolgot is módosítottál az eredetihez képest. Ha teljesítettük a pályát, a következő pályára a WELL DONE! felirat ott marad. Valamiért kivetted a CLEAR #1-et? Ha pedig esc-et nyomunk, olyan, mintha ütköztünk volna.
Az OUT 191,12 gyorsítást direkt vetted ki? Ha nagyon zavaró, esetleg ezt is lehetne a menüből választani.
A hiscore mentésben miért van három nulla egymás alatt? A menüben direkt jelenik meg minden név alatt is egy nulla?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.29. 22:36:41
Ha teljesítettük a pályát, a következő pályára a WELL DONE! felirat ott marad. Valamiért kivetted a CLEAR #1-et? Ha pedig esc-et nyomunk, olyan, mintha ütköztünk volna.
Az OUT 191,12 gyorsítást direkt vetted ki? Ha nagyon zavaró, esetleg ezt is lehetne a menüből választani.
A hiscore mentésben miért van három nulla egymás alatt? A menüben direkt jelenik meg minden név alatt is egy nulla?

Természetesen kellett módosítani, hogy a menü megjelenjen minden játék után. A CLEAR átkerült máshova, de úgy látszik, az eredeti helyére is vissza kell rakni. Highscore file-t rossza traktam fel, azt mindjárt javítom.
Az OUT 191,12 a 2.4-esw EXOS-nál nem kell, mert automatikusan állítja úgyis. Manuális állítgatással meg a rendszerórát elállíthatjuk.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.29. 22:41:13
Itt a HSC file. Majd még a csupa nagybetűt kijavítom benne (Diktátorból van, ott a kisbetűk helyén vannak a grafikus karakterek).
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.29. 22:47:28
Az OUT 191,12 a 2.4-esw EXOS-nál nem kell, mert automatikusan állítja úgyis. Manuális állítgatással meg a rendszerórát elállíthatjuk.
Én mostanában régi EXOS-t használok, és szerintem vannak, akiknek az van. Nem maradhatna mégis az OUT 191,12? Vagy nem lehetne valahogy lekérdezni az EXOS számát? Volt valami vernum változó, ha jól tudom... Vagy biztos van 1-2 bájt a memóriában, amit lekérdezve minden kiderül.

Én még a Hungry Creature-ben egész elviselhetően megoldottam a toplistát és a sorba rendezést. De maradhat a diktátoros is, ha működik.
Majd az input helyett kell valami billentyűfigyelős névbeírás, az mégis csak szebb. Meg majd persze a toplista is attr képernyőre kéne, de még ráérnek ezek a finomságok.
Az ufós, karácsonyi stb. pálya is jó ötlet, csak majd meg is kell tervezni. Az ufósra van némi ötletem, a karácsonyira nincs. :D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.29. 22:54:05
Input rutin van. Majd berakom.
Grafikát , csinosítást csinálsz valamit?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.29. 23:02:33
Input rutin van. Majd berakom.
Grafikát , csinosítást csinálsz valamit?
Input rutin? Az alap EP-n nem működik? Egyszerű INKEY$, PRINT utasításokból is jó lenne a névbeírás, csak pár sor.
Pár karaktert tervezhetek, de a teljes megvalósításra nincs ötletem. A ház tövében parkoló autók helyett is lehetnének más dolgok a karácsonyi, ufós stb. változatban.
Pár napig most nem nagyon lesz rá időm szerintem.
A pontszámot játék közben is ki kéne írni, legalulra vagy legfelülre.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.29. 23:08:06
Egyszerű INKEY$, PRINT utasításokból is jó lenne a névbeírás, csak pár sor.

Valóban. És teljesen bolondbiztos.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.29. 23:09:26
Pár karaktert tervezhetek, de a teljes megvalósításra nincs ötletem.

A címhez szerintem nem is kellene külön karakter, a ház karakterekből talán ki lehetne írni, színesben. Igazából még nem tudom, hogy nézne ki.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Lacika on 2016.March.30. 21:31:25
Így néz ki most a program.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.March.30. 21:35:52
file not found bombplus.hsc
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.March.30. 22:06:34
amúgy miért kell ártatlan civil épületeket lebombázni? :)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.30. 22:29:42
amúgy miért kell ártatlan civil épületeket lebombázni? :)
Ezen már én is gondolkoztam. A valóságban ez nem lenne olyan vicces. Vegyük inkább úgy, hogy ezek leselejtezett épületek, melyeket biztonságosabb, ha megsemmisítenek. Csak közben sajnos kevesebb üzemanyaggal töltötték fel a repcsit, mint kéne, így elkezd ereszkedni, és sietünk kell. Ráadásul olyan bombákat használ, melyek igen erőteljesek, és csak egyet dobhatunk le belőlük egyszerre, különben a téridőben súlyos görbületeket okoznának.
A lényeg, itt leselejtezett épületekről van szó.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.March.30. 23:21:31
ezt a történetet írd be a játék elejére :)
sokkal érdekesebbek lennének a játékok ilyenekkel :)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.31. 07:14:17
ezt a történetet írd be a játék elejére :)
Jó. És még nagy betűkkel: Nyugalom, az épületekben emberek nem tartózkodnak. Be calm, no people are staying in the buildings.
Akkor már angolul (is?) le kéne írni a szöveget. Bár nem tudom, az hogy van, hogy "a téridőben súlyos görbületeket okoz".
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.March.31. 08:35:42
Jó lett, tetszenek a panelprogramban felújított házak :D , pont ugyanolyan színeket kaptak, mint az országban a többi ;) A hangok is sokkal jobbak lettek :)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.March.31. 11:16:18
raszter színezés nem lesz? sokat dobna rajta

ja meg én épület romboláskor is rezegtetném a képet, de csak kicsit
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.31. 11:32:52
raszter színezés nem lesz? sokat dobna rajta

Gondoltam rá, de meg lehet ezt csinálni basicben? Attribútum módban az összes szín elmegy jelenleg a házak színére, az 1-es szín a repcsi és bomba színe, és még a 0-ás a háttér. Legyen kevesebb színű ház és több szín a háttérnek? Végülis azt lehetne, hogy a bias színeit a házakra "költjük", az alsó 8 színt pedig belőjük a kék árnyalataira a háttérnek. De azt hogyan lehetne megoldani, hogy a repcsi ne írja felül a saját háttérszínével mindig az eget?
És hogyan színeznéd át a hátteret? olyan színű mindent kitöltő karakterekkel írnád tele azt a részt?

Quote
ja meg én épület romboláskor is rezegtetném a képet, de csak kicsit
Ez sem rossz ötlet, így legalább lenne ideje mindig elhallgatnia a robbanás hangjának teljesen, bár ahogy most van, úgy sem zavaró.

Azt nem tudom még, miért van, hogy néhány ház lassabban, néhány gyorsabban omlik le. Talán több műveletet kell néha elvégezni? Lehet, az INT függvény számolgat, ha nem egész szám jön ki (talán minden második háztömbnél).

Most dolgozom egy teljes verzión, talán estére meglesz. Majd abba megpróbálhatunk beletenni mást is.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.March.31. 21:46:29
Itt a kész változat. Pontszámtábla töltés-mentés. Ha nem tudja betölteni, mert nem létezik a fájl, akkor sincs hiba, nem tölti be. Kimenteni mindig kimenti.
Alap EP konfighoz van igazítva, ezért van benne OUT 191,12 is.
A STOP gomb nincs letiltva és az ESC-vel véget ér a program, a további fejlesztés/hibajavítás így könnyebb.
Nincs utolsó szint, sokezredik szint is lehet, de a 9.-től már nem nehezedik, mert annál magasabb házak nem lehetnek.

Játszogattam vele, hibát nem találtam, tesztelni kellene.
Illetve egy hiba, hogy ütközéskor néha lekap egy karaktert valamelyik ház jobb oldalából, az oka rejtély. Valószínűleg a képernyőrázás poke okozza. De mivel pont akkor vége is van a játéknak, nem zavaró.

A névbeírásnál is ügyesnek kell lenni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Ep128 on 2016.April.01. 00:30:00
Nagyon tetszik! :-D :-D :-D Jópofi a repülő is a végén, ahogy "tolat", mikor beírom a nevem... :-)
Grat!
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.01. 11:17:16
Coool, és jó gyors Basicben Attr képernyőn, DevCompoban nem indulsz vele?
A névbeírás a frászt rám, mindig mellélőttem, de pont jó ez így :)

Az épületek karakteres raszter színezését lehetett volna elérni vagy poke-olással, vagy minden karaktersorra egy új videólap nyitásával érhetted volna el, de úgyis csak az első 7 épület színe lett volna "raszteres", pont jó így :)
A normál raszterezéshez meg egy új LPT-t kellett volna felépíteni Basicben....
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.01. 12:33:48
Még bele lehetne tenni a különböző "üzemmódokat", pl. húsvéti, karácsonyi, ufós karakterekkel.

Ami nekem még nem tetszik, hogy a menüben néha sokáig kell nyomva tartani a SPACE-t a játék indulásához. Először FOR ciklusban próbáltam megoldani a "villogást", de nem sikerült. De biztos van rá valami módszer. Ezt hogyan lehetne FOR ciklussal oldani meg?
Code: [Select]
3500   DO
3510     SET #20:PALETTE 4,FARBE(1),FARBE(2),FARBE(3),FARBE(4),FARBE(5),FARBE(6),FARBE(7)
3520     SET #20:PALETTE 4,FARBE(7),FARBE(1),FARBE(2),FARBE(3),FARBE(4),FARBE(5),FARBE(6)
3530     SET #20:PALETTE 4,FARBE(6),FARBE(7),FARBE(1),FARBE(2),FARBE(3),FARBE(4),FARBE(5)
3540     SET #20:PALETTE 4,FARBE(5),FARBE(6),FARBE(7),FARBE(1),FARBE(2),FARBE(3),FARBE(4)
3550     SET #20:PALETTE 4,FARBE(4),FARBE(5),FARBE(6),FARBE(7),FARBE(1),FARBE(2),FARBE(3)
3560     SET #20:PALETTE 4,FARBE(3),FARBE(4),FARBE(5),FARBE(6),FARBE(7),FARBE(1),FARBE(2)
3570     SET #20:PALETTE 4,FARBE(2),FARBE(3),FARBE(4),FARBE(5),FARBE(6),FARBE(7),FARBE(1)
3580   LOOP UNTIL JOY(0)>15 OR JOY(1)>15
Azt nem lehet, hogy beírom mindig a zárójelekbe, hogy A+1, A+2, mert a "vége" mindig átkerül az "elejére"...

Még amibe belebonyolódtam (igaz, késő este gondolkodtam ezen, talán azért), hogy hogyan lehetne megoldani, hogy a nehezebb szinteken kevesebbet vigyen le a házakból a bomba.
Így dönti le a házat a bomba:
Code: [Select]
1380     LET K=HEIGHT(BOMBX/2)
1390     IF K<24 THEN
1400       LET M=24-RND(24-K)
1410     ELSE
1420       LET M=25
1430     END IF
1440     FOR L=K TO M
1450       PRINT #1,AT L,2*INT(BOMBX/2):"  ";
1460       LET HEIGHT(BOMBX/2)=L+1
1470     NEXT L
Az 1400-as sorban kéne valamit csinálni. Ugye ha egyáltalán nincs ház az adott helyen, a magassága 24. Minél magasabb, annál kisebb a szám. Még azt sem értem, mitől van, hogy csupán egyetlen szintet sosem dönt le magas házaknál, miért mindig kettő a minimum... Hiszen az RND(24-K), az a ház magasságával bezárólag bármilyen szám lehet, nem? Az is bezavart rendesen, hogy minél magasabb a ház, annál kisebb a szám, nem pedig annál nagyobb.
Ja, és a 1460-as sort valószínűleg a NEXT L után is lehetne tenni, talán gyorsítana is valamit a házak ledőlésén.
Szerk.: Nem lehet, nem működik utána már helyesen.

Még arra gondoltam, minden n-edik szintnél más színű legyen az ég, pl. éjszakai küldetés fekete háttérrel.

Egyébként most éreztem rá igazán a strukturált programozásra, tényleg eszméletlenül logikus és áttekinthető így minden! Tele van CALL-al az egész program. Azért 2016-ra már ideje volt eljutnom ide. A sorszámok néha már zavartak is. :D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.01. 12:41:43
ezt a történetet írd be a játék elejére :)
sokkal érdekesebbek lennének a játékok ilyenekkel :)
Hova rakjam be ezt a kerettörténetet? A program indulásakor jelenjen meg, amit SPACE-szel lehet elnyomni?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.01. 13:19:15
Ha zavar, hogy neha lassabban indul a jatek, tegyel egy IF-et tűzgomb vizsgálattal a palettaállìtás közepére, ha nem volt tűz, csak akkor hajtódjon vegre az a 4 palettaállítás.
A másik, én egy random számmal csökkenteném az M értékét mondjuk az 1405-ös sorban, ha x. szint fölött járok, annyi, hogy ilyenkor figyelni kell azt, hogy ne váljon negatívvá a szám, és legalább azért egy szintet levigyen a bomba.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.04. 11:14:55
Kicsit továbbfejlesztettem a Bomber Plust. Endi javaslatára a játék indulásakor megjelenik a háttértörténet szövege, de csak angolul, mert az ilyen ektelen "gorbuleteket okoz a teridoben" jellegű szövegekből agybajt kapok, az ékezetesre hasonlító karakterek pedig egyéb okból problémásak. (Az éktelenkedés nem Lgb-nek szólt, EP-n mutat iszonyú rondán az éktelen magyar szöveg.)
Valamint, a napszakok is váltakoznak, minden második pálya után új napszak jön. Ez azt jelenti, hogy kék helyett ilyenkor fekete a háttér. Bizony, a leselejtezett felhőkarcolók eltávolítását nagyon szorgalmas dolgozó végzi, még éjjel is dolgozik. A 11. pálya után már folyamatosan fekete a háttér mindig. Ez azért van, mert a sok bombázás környezetre gyakorolt hatása következtében beálló szennyezés miatt a fényviszonyok elromlottak.

A házak színe viszont még mindig ugyanabban a sorrendben jön egymás után. Hogyan lehetne a színek sorrendjét összekeverni? Az idevágó rész a programból:
Code: [Select]
1090   FOR J=2 TO 18
1100     LET COL=J-1 !RND(15)+1
1110     IF COL=16 THEN LET COL=RND(15)+1
1120     SET #1:INK COL
Szóval itt rajzolja ki a 17 háztömböt, a 1100-es sor megadja a következő háztömb színét. A szín tehát 1-től megy 16-ig, az utolsó tömb pedig véletlenszerű színű. Hogyan lehetne megcsinálni, hogy ne 1-16 ig menjenek a színek, hanem összevissza? Én valami tömbre gondoltam (nem háztömbre :D ), 17 elemű tömbre, és ebből 16 elemhez tartozik egy szám is 1 és 16 között, de mindegyik szám csak egyszer fordul elő, így tehát az összes szín előfordul (a 17. tömb színe amúgy is RND, az úgyis már előfordul egyszer). Hogyan lehet így összekeverni?

Ezen kívül, ami még hátra van, hogy a nehezebb szinteken kevesebbet romboljon a bomba, és hogy lehessen választani ufós, karácsonyi, stb. "téma" közül.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.04. 11:52:24
Ezt az átszínezést kicsit rosszul írtam. Nem baj, ha 17-es szín is lesz, mert azt 1-es nek fogja értelmezni, ez a játékban is így volt. Viszont ami gond, hogy a 16-os szín pont ugyanolyan lett a bias miatt, mint a háttér színe, így ahelyett kellett valamit véletlenszerűen belőni, tehát az utolsó előtti háztömb színét ezért kellett még külön meghatározni. Az utolsó pedig ugyanolyan színű volt, mint az első. Ja, persze, mert a 0-ás a háttér színe, és ezzel együtt jön ki a 16 szín, hogy a háttér+15 szín. Akkor már 15-től kezdte újra a nullástól, nem a 16-ostól az 1-es színtől.
Szóval akkor a 17 háztömbre jut 15 szín, a maradék kettőnek meg véletlenszerűen be kell lőni valamit a 15-ből, de lehetőleg ne legyenek egyformák.
Na, szóval legyen pl. egy RNDCOL nevű tömb, ennek 17 eleme lehet, ahány háztömb. A tömböt fel kell tölteni elsőre mondjuk sorban a színek kódjaival, pl. RNDCOL(1)=1, RNDCOL(2)=2, stb., és a végén RNDCOL(16)=akármennyi, RNDCOL(17)=nemtudommennyi, és utána összekeverni az egészet, hogy mindegyik tömbhöz valami teljesen más érték kerüljön, véletlenszerűen, pl. RNDCOL(1) értéke 5, RNDCOL(2) értéke 8 lesz, stb.
Lassan én is felfogom, mit akarok.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.04. 13:01:52
Teljesen leegyszerűsítve a kérdést: hogyan lehet a gépet rávenni, hogy a számokat 1 és 17 között véletlenszerű sorrendbe rakja?

Na, megoldottam. Először is létrehoz egy FIXCOL nevű 17 elemű tömböt, amelyben növekvő sorrendben jönnek a számok 1-től 15-ig, a 16. és 17 elemnek véletlenszerűen kitalál egy értéket 1 és 15 között, így két érték kétszer lesz kétszer lesz. De még az is előfordulhat, hogy egy érték lesz háromszor.
Utána ezeket az értékeket véletlenszerű sorrendben átveszi az RNDCOL tömb. Betesz egy véletlenszerű elemet az elsőre, majd miután felhasználta, a FIXCOL tömb aktuális elemét nullára állítja. Következő véletlenszerű értékadásnál először megvizsgálja, nem nulla-e az értéke, és ha igen, akkor egy másikkal próbálkozik. Végül az összes FIXCOL értéke nulla lesz, amikor mindet felhasználta a RNDCOL. Ezért a FIXCOL tömbnek minden pálya elején újra meg kell adni az értékeket.

Így fest:
Code: [Select]
1191   FOR J=1 TO 15
1192     LET FIXCOL(J)=J
1193   NEXT J
1200   LET FIXCOL(16)=RND(15)+1:LET FIXCOL(17)=RND(15)+1
1210   FOR J=1 TO 17
1220     LET A=RND(17)+1
1230     IF FIXCOL(A)=0 THEN GOTO 1220
1240     LET RNDCOL(J)=FIXCOL(A):LET FIXCOL(A)=0
1250   NEXT J
Látszólag jó, tesztelgettem, működik. Így két-két háztömb színe azonos lesz, de az is véletlenszerű, hogy mely két szín lesz kétszer. Az is lehet, hogy három ház színe lesz egyforma. Elvileg négy egyforma színű ház nem lehet, de ahogy próbálgattam, mintha ilyen is lett volna.
Picit várni kell a házak rajzolása előtt emiatt, de nem vészes.
Van valakinek ötlete ennél gyorsabb módszerre a színek összekeveréséhez?

Nekem még az fura, hogy piros házból mintha mindig legalább kettő lenne. Remélem, csak az árnyalatok hasonlóak nagyon.

UI: Egy másik lehetőség az lenne, hogy pl. data sorokban megadni 20-30-40 variációt a házak színének sorrendjére, onnan véletlenszerűen kiválaszt egyet.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.04. 13:17:27
Nekem nincs, hacsak az nem, hogy kihagyod a felhasznált elemek kinullázását, csak generálsz random számot 17-szer, és azokat használod fel a tömbhöz, így lehet több, mint 2 egyforma háztömb, de az se baj, még véletlenszerűbb lesz az egész.

és akkor elég lenne FIXCOL(1)-FIXCOL(15) csak
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.04. 13:52:08
így lehet több, mint 2 egyforma háztömb
De akkor már legyen minél több szín egyszerre a képernyőn, használjuk ezt ki minél jobban, nem?

Nem zavaró most a házak kirajzolása előtti várakozás? Igaz, csak 1 másodperc. Még azt lehetne, hogy a program indulásakor rendezné le ezt a részét, így az első pálya indítása előtt nem kéne erre várni. Pályák között nem éreztem egyáltalán zavarónak, de pályák között is lehetne azt, hogy amíg szól a vidám zene, addig elintézi ezt a gép, és nem utána.
Vagy nem zavaró ez egyáltalán? Ki mit gondol?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.04. 15:31:14
Most azt találtam ki, hogy ha az ESC-et megnyomjuk, szünetel a játék. Szünet üzemmódban az 1 és 2 gombokkal lehet biasok között válogatni. Újabb ESC megnyomásával folytathatjuk a játékot, az ENTER-re pedig kilépünk a programból.
Lehet próbálkozni, szavazni, kinek melyik bias tetszik a legjobban. Az aktuális bias számát a gép a "talajra" írja, bal oldalon lent.
A bias pályánként is változhat!
Éjszaka sötét van, így arra beállítottam halványabb biast.

Szóval mindenki leírhatja ide, melyek a kedvenc bias összeállításai a próbálkozások alapján, és majd azok közül fog a gép pályánként mindig másikat tenni be.

Lehet, a szünet üzemmód benne is marad a játékban, és lesznek cheat-ek, pl. megváltozik a repcsi és/vagy a bomba alakja.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.04. 15:44:00
És mi lenne akkor, ha random lenne a Bias is?
A sötét biasok: 0, 32, 64, 128, 96, 160, 192
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.04. 18:50:04
Igen, ez érthető.
Ahogy a próbálkozásaim közben kivettem, egymás mellett lévő 4 bias csoport tartozik egybe. Ezekből a legkisebb sorszámú a legsötétebb, a következő sorszámú ennek kicsit élénkebb változata. A következő sorszámú kb. normál, az ezt követő pedig ennek élénkebb változata. Tehát pl. a 0 a legsötétebb, a 8 ennél valamivel élénkebb, de még mindig sötétes. A 16 egy se nem sötét, se nem világos arany középút, a 24 pedig a 16-osnak egy élénkebb változata. És így tovább.
De ezt már biztos mindenki tudta, csak nekem volt most korszakalkotó felfedezésem.

Az éjszakai repüléshez a 4-es csoportok legalsó tagja lehet alkalmas főleg (pont amiket Geco írt, 0, 32, 64...), esetleg még a következő 2 csoport közül valamelyik, a nappali repüléshez pedig a 4-es csoport felső 2 tagja, ezek szebb, élénkebb színek.

Viszont attól is függ, min játszik az ember. Emulátoron minden szín látszik, még az is, ami a háttér színétől csak kicsit különbözik, de tévén, igazi gépen már ez talán probléma lenne.

Szerintem a kék hátteres házakhoz a 4-es csoport legfelső tagja mutat a legszebben, ott a legélénkebbek a színek. A 4-es csoport 3. tagja sem rossz, de ott kevésbé élénkek a színek. Sőt, néhány 4-es csoport második tagja is egész jó a kék háttérhez. Ez már nagyon ízlés kérdése. Milyen biasok legyenek? Csak a legélénkebbek a kék háttérhez, vagy legyenek kevésbé élénkek is?
Na mindegy, összeválogatom, amik a legjobbak szerintem, és azok közül fog a gép minden pályánál választani egyet véletlenszerűen. Fekete háttérhez más biasok közül fog választani. De egy átlag játékosnak úgyse tűnne fel, hogy mindig mások a színek. :D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.04. 20:07:26
Itt egy újabb változat. A menüből most már mindig azonnal indulhatunk a tűzgombbal. A legjobb eredmények "pulzálása" nem lett lassabb, rosszabb?
Véletlenszerűen választ biast minden egyes pálya elején és azt is figyelembe veszi hozzá, éjjel vagy nappal van-e. Szerintem az éjjeli házak színei lettek a legjobbak.
Biast még mi is változtathatunk, ha játék közben az ESC-vel szüneteltetjük a játékot, és szünet közben az 1 és 2 gombbal próbálgatjuk a többi biast, bal oldalon lent van mindig kiírva az aktuális bias száma.
A legelején a kerettörténet kiírása is gyorsabb, szebb.
A 15. szinttől van most mindig éjszaka.

Most már tényleg csak két dolgot kéne megcsinálni:
1. Nehezebb szinteken a bomba kevesebbet árt.
2. Cheatek játék közben, azaz a repcsi és a bomba alakjának megváltoztatása. Ehhez segíthetne valaki tervezni más repcsiket és bombákat, de én is próbálkozom.

+1 a meglévő biasokat tesztelni, jók-e, van-e jobb. Ha kész, akkor a bias számát sem kell majd bal oldalt lentre kiírni.

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.05. 13:52:00
Itt a kész változat. A nehezebb szinteken kevesebbet árt a bomba, és a magasabb házak (amik főleg nehezebb szinteken gyakoribbak) direkt szívósabbak.
ESC-vel "cheat üzemmódba" jutunk, itt állíthatjuk a biast, és a repcsi alakját is átállíthatjuk pl. gazellára, kerge nyúlra, zöld szemes ostorosra, aranytojást tojó tyúkra vagy mitokondriumra. Túl értelmes repülőeszközöket nem sikerült terveznem, de akinek van ihlete, bővítheti a repertoárt.

Még kiírja a bias számát bal oldalon lentre. Próbálgathatja, aki akarja és közkívánatra módosíthatjuk a meglévő bias-okat, ha valaki szerint valamelyik nem olyan szép, vagy talál szebbet, ami nincs a játékban.
Ha ez is meglesz, akkor bias számának kiírását eltüntetem, és fejlesztés befejezve, hacsak nem vesz észre valaki hibát vagy bármit, amit javítani lehetne.
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.05. 16:15:22
A 144-es biast kivettem a nappali színösszeállítások közül, mert halványnak ítéltetett.

Egyébként így fest a hiba, amikor ütközéskor egy másik ház széléből is eltűnik egy karakter. Nem tudom, az eredeti programban is benne volt-e a hiba. Szerintem az LPT összeomlasztós képernyőrezgetés lehet a ludas miatta.

[attachimg=1]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.05. 16:37:48
A 144-es biast kivettem a nappali színösszeállítások közül, mert halványnak ítéltetett.

Egyébként így fest a hiba, amikor ütközéskor egy másik ház széléből is eltűnik egy karakter. Nem tudom, az eredeti programban is benne volt-e a hiba. Szerintem az LPT összeomlasztós képernyőrezgetés lehet a ludas miatta.

Lehet, sztem az eredetiben nem volt, de egyáltalán nem zavaró.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.April.05. 16:51:03
A nehezebb szinteken kevesebbet árt a bomba, és a magasabb házak
Én még az első pályán se jutottam túl :oops:
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.05. 18:19:35
Én még az első pályán se jutottam túl :oops:
Az nehézségben ugyanaz, mint a demokazettás. (Legalábbis nem emlékszem, hogy ahhoz képest változtattam volna rajta valamit.) Az is túl nehéznek tűnt?
Mások mennyire találják nehéznek? Legyen az elején egyszerűbb, pl. alacsonyabb házak, vagy ártson a bomba többet a háznak?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.05. 18:26:20
Gondolkozom, hogy kiveszem a 240-es biast is, túl halvány... Utána a 248-as már szép élénk. Elsőre tetszettek a halványabbak is, de most valahogy nem jön be. Vélemény?
(Vagy a halványabbnál fogjuk rá, hogy ködös idő van? :D )

BIAS 240:
[attachimg=1]

BIAS 248:
[attachimg=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.05. 18:29:06
Szerintem ugyanolyan nehéz, igaz a hétvégi verziót próbáltam, de gondolom az első pálya nehézségi szintje nem változott azóta, előfordul, hogy első pálya jelenti a játék végét nálam is, de többször nem ;)
Esetleg lehet könnyíteni az első pályán egy picit, ha már van egy valagnyi nehézségi szint ... :)

Nekem mind a kettő bias bejön :) Lehet köd, de akár smog is, mondjuk az a pekingi pálya :D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.05. 23:56:20
Közkívánatra most már egyszerűbbek az első szintek a Bomberben. Az első szinten 3 karakterrel alacsonyabbak a házak, mint eddig voltak, a 2. szinten kettővel alacsonyabbak, a 3. szinten eggyel, és a 4. szinten olyan magasak, mint az 1. szinten voltak eddig. Utána mindig magasabbak, amíg a plafonig nem érnek.
Így most milyen? Könnyebb?

De ez a nehézség is érdekes dolog. Nem feltétlen a házak magassága jelenti, hogy mennyire nehéz a pálya, mert alapból a képernyő tetejéig érő házat is ledönthetné akár egyetlen bomba, ha az rnd úgy hozza. De természetesen ilyen már nincs, a magas házakat biztonsági okokból nagyon kemény "fából" faragják, még a bomba is úgy folyik szét rajta, mint a hímes tojás. :D
Alacsonyabb házakkal talán még nehezebb is, mert hosszabb ideig hullik a bomba.

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.06. 16:09:09
Tudom, ez már mindennek a teteje, de mi lenne, ha a házaknak lenne teteje?
De szerintem nagyon furcsa, szokatlan...
[attachimg=1]

[attach=2]
[attach=3]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.April.06. 16:18:18
sokkal jobb így

amúgy én az éjszakainál feketére venném a házakat és az ablakok lennének fehérek
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.06. 18:17:58
amúgy én az éjszakainál feketére venném a házakat és az ablakok lennének fehérek
Azt hogyan lehet a legegyszerűbben megcsinálni?
Set character lenne az egyik megoldás, de biztos van egyszerűbb.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.06. 18:21:59
Egyébként az a tetőtípus, ami a legelső házon van például, az nekem nem tetszik igazán. A másik kettő oké, de azokat is egyszer újraterveztem. Lehetne valami jobbat tervezni helyette.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.06. 19:31:12
Nekem inkább a kéményes lóg ki a sorból :)
Szerintem is a set char a legegyszerűbb, vagy eleve definiált karakterkészlet a nappali házaknak, és az éjszakaiaknak , az éjszakaira tető se kell, tehát egy karakter az egész :)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.06. 20:28:36
Nekem inkább a kéményes lóg ki a sorból :)
Szerintem meg a kéményesnek van a leginkább házformája, olyan klasszikus, igazán ház.
Lassan elfogynak az átdefiniálható karakterek, de talán még megpróbálom az éjszakai üzemmódot. Tehát akkor a nappali házkarakter inverze kellene? Vagy pedig csak az ablakok helyén legyen karakterpixel? A házak közötti kicsi hézagok helyére akkor ne kerüljön pixel?
Hm, viszont ahogy nézem, az egyetlen karakter magas házak tetejére jól mutat a kéményes megoldás. A többinél talán furcsa. Végülis ezt is meg lehet csinálni, hogy csak az "egyszintes családi házak" teteje legyen ilyen. :D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.April.06. 20:45:51
Az kémény? :oops: Én ufócsápnak néztem :-)
Felhőkarcolóra szerintem parabola antenna illene.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.06. 21:04:06
Felhőkarcolóra szerintem parabola antenna illene.
Az hogy néz ki? Hogy kell olyat rajzolni?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.07. 08:42:11
Csak az ablakok, vagy max még a ház körvonala, de az macera, mert a legfelső szintnek 2 külön karaktert kéne definiálni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.07. 15:26:32
Hogy kicsit változatosabb legyen a játékmenet: Most mindegyik színű házból kettő van a képernyőn, és egymás után az egyforma színűeket tudjuk csak lebombázni. Ha két különböző színűt próbálunk ledönteni egymás után, akkor nem dől le egyik se!
Annyi trükk van benne, hogy ha ugyanazt a házat találjuk el egymás után kétszer, akkor az az egy ledől, de akkor a párját is már csak így tudjuk ledönteni. Ez szorult helyzetben jöhet jól, ha épp a ház fölött repülünk el, és gyorsan egymás után két bombát rá tudunk dobni!
Persze marad az eredeti játékmenetes game is, csak most ebbe az irányba is elmegyünk kicsit. :D

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.07. 20:23:19
Most mindegyik színű házból kettő van a képernyőn, és egymás után az egyforma színűeket tudjuk csak lebombázni.
Ez nagyon nehéz?
Nekem is sikerül sokszor az első pályán elszúrnom, de sikerült már a 4.-ig is eljutni.

A repcsi ha a sor végére ér, két sorral lejjebb fog indulni a sor elejéről (ez alapból így van). Lehetne, hogy csak egy sorral kerüljön lejjebb minden sor vége után, de talán az túl nagy könnyítés?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.April.07. 20:45:16
Ez nagyon nehéz?
Nekem még az eredeti is :oops:
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.07. 22:51:45
Itt a logikai Bomber újabb változata. Könnyítés, hogy a repcsi mindig csak egy sorral kerül lejjebb, így sokkal könnyebb! És néhány apró javítgatás van benne, pl. sztereóban szól minden effekt.
Fura, hogy a demokazettán alapból eléggé halk hangot állítottak be a játéknak.
Itt most nem kell megvárni, hogy a legutolsó sor végére érjen a repcsi. Ha elfogytak a házak, egyből jön a következő szint. Ezt a sima Bomberben is meg lehetne csinálni.

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.07. 23:07:01
A "sima", eredeti bomber nehézségén segítene, ha az első szinteken a bomba mindig teljesen ledöntené a házat? Vagy a legutóbbi verzió is jó már, ahol alacsonyabbak a házak? (Erre (https://enterpriseforever.com/programozas/basic/msg54575/#msg54575) gondolok.)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.08. 08:40:01
Szerintem jó az alacsonyabb házas megoldás.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.08. 13:35:35
Ez a logikai bomber párosítva egy kis memóriajátékkal. Csak a házak kirajzolásakor láthatjuk a házak színét, utána mindegyik színe fehérre vált, és így kell az (eredetileg) egyforma színűeket kilőni. Segít, hogy ha egy házat eltalálunk, visszavált a színe eredetire, és a párját is megmutatja a gép.

Ez a memóriajátékos verzió csak +3 sor az előző programhoz képest, ahol a házak színe mindig látszik. Talán állítható lehetne a játék indításakor, hogy a memóriajátékkal vagy a sima logikai játékkal akarunk-e játszani. Vagy játék közben váltogatná a kétféle pályatípust. Vélemény?

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.April.08. 14:06:53
nem rossz ötlet :)
de már kéne egy saját topik ennek
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.08. 21:00:26
nem rossz ötlet :)
de már kéne egy saját topik ennek
Saját topik megvan. (Szerk.)

Cuki, hogy még március végén is írtam párszor, hogy "itt a végleges változat". Kb. annyira volt végleges, mint mackósajtban a brummogás.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.14. 12:41:22
Itt a látszólag tényleg végleges verzió. A legutolsó felvetés az volt, hogy éjjel csak az ablakok látszódjanak a házakból. Így most ilyen egy éjjeli pálya:
[attachimg=1]

Szerintem szebb volt, amikor teljes színükben viríthattak a házak a fekete háttérnél. De ha ez jobban tetszik mindenkinek, maradhat ez is.

[attach=2]
[attach=3]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.April.14. 12:45:18
nem rossz. annyit lehetne hogy ne világítson minden ablak, hanem random itt-ott
csinálsz egy másik karaktert amin mondjuk csak 1 ablak világít, és néha azt rajzolod ki
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.14. 12:49:35
Ez viszont ellentmond az eddigi elveknek, hogy nincsenek emberek a házakban. Vagy csak feledékenyek, és mielőtt elhagyták lerombolásra szánt leselejtezett otthonaikat, égve felejtették a villanyt?

Vagy az éjjeli pályákra nem is kellenének színek, mert sötétben úgyse látszik a házak színe (az meg fura, hogy mindenhol más színű villanyt hagytak égve). Mindenhol egyszínű, sötét színnel világító ablakok kellenének csak.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.14. 13:34:43
Jó ötlet, ne legyenek színek, ne látszódjon semmi, ez az igazi nehezítés :D
Amúgy igen, mintha jobban nézett volna ki az esti pálya eredeti felállásban, ez sem rossz amúgy, lehet random kéne eldönteni, hogy vagy csak ablak, vagy régi esti tájkép :) , de ez csak egy hülye ötlet, nekem bármelyik tetszik, talán a régi jobban.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.14. 13:40:23
Hogy ne látszódjon semmi, az már durva lenne. :D Valami sötétpirosra gondoltam, mint éjszakai színre.
Lehet, kéne egy esti (eredeti sötét háttér + eredeti házak) és egy éjszakai (sötét háttér csak ablakokkal) felállás is.
Lehet, visszateszem az eredeti esti beállítást, amikor rendesen látszanak a házak. De még alszom rá egyet. Lehetne este+éjszaka is külön, de már ekkora felhajtás nem kell talán a játékhoz.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.April.14. 13:44:36
a ne látszódjon semmi helyett lehetne az hogy éjszaka bizonyos karakterek teljesen feketék. látni lehet hogy ott épület van, de nem vagy biztos benne hol van a teteje
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.14. 14:30:03
a ne látszódjon semmi helyett lehetne az hogy éjszaka bizonyos karakterek teljesen feketék. látni lehet hogy ott épület van, de nem vagy biztos benne hol van a teteje
Azt legfeljebb akkor, ha egy pacman lesz a képernyő tetején, aki fel tud venni reflektort, és akkor kis időre láthatóvá válik minden, amíg az elem le nem merül.
Durva lenne: a pacman felvehetne olyan powerupot, aminek nem tudjuk előre a hatását, és az feketére változtat bizonyos színeket. De lenne olyan powerup, ami visszaállítja.

Na, itt egy kicsit újabb változat. A hang mindig sztereó, még a robbanás is onnan szól, ahol robban. A robbanás hangján csiszoltam még egy kicsit, két csatornán szól, az egyik torzított, a másik nem, és ezek gyűrűmodulálva vannak egymással, és az egyik késleltetve szól a másikhoz képest, így érdekesebb az effekt. Szerintem így jobban szól, de ha nem, akkor visszarakhatjuk az előzőt.
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.April.14. 14:39:31
jó a robbanás hang, tök újszerű
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.14. 20:45:26
Hogy a kecske is megmaradjon és a káposzta is jóllakjon, megcsináltam úgy, hogy van esti és éjszakai pálya is. Az estin még látszanak a házak rendesen, az éjszakain már csak az ablakaik. Van még délelőtti és délutáni pálya is, hogy teljes legyen minden.
Ezen kívül még ezt-azt szépítettem a játékon. Például ha becsap a bomba a házba, de nem omlik le teljesen, azaz marad belőle, akkor a legfelső szint nem marad olyan szép egyenes, hanem "megviselt" lesz.
Azt hiszem, még a névbeírásnál kéne megcsinálni, hogy ahol a betűt eltaláljuk, ott kicsit hangosabban szóljon és sztereóban.

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.17. 19:33:47
Változzon pályánként a repcsi és a bomba alakja? Laci eléggé jó repcsit tervezett a pascalos verzióhoz, azzal váltogathatnák egymást.
Az is jó, hogy "cheat"-tel lehet váltogatni, de emellett érdekesebb lenne, ha pl. az éjszakai repüléshez más repcsi lenne. Ha már van miből választani, jobb lenne ki is használni.
Az meg értelmetlen, hogy minden játékban véletlenszerűen válasszon a repcsik közül, ugye? Legalábbis elsőre belegondolva... aztán lehet, pont az is feldobná, ha már az első pályán se lenne mindig ugyanaz a repcsi.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.April.17. 19:37:45
aztán lehet, pont az is feldobná, ha már az első pályán se lenne mindig ugyanaz a repcsi.
Már azért is, mert van aki soha nem jut túl az első pályán :oops:
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.17. 19:45:25
Már azért is, mert van aki soha nem jut túl az első pályán :oops:
A legutóbbi verzióban sem? Ott alacsonyabbak a házak.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.18. 09:53:41
Azt vettem észre, hogy valójában az alacsonyabb ház szinte semmi könnyítést nem jelent, ugyanúgy néz ki a pálya vége nálam a magas házak esetén, mint alacsonyabb esetén, kb 2 ház marad amikor a repcsi az utolsó előtti sorba ér, azokat kell lebombázni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.April.18. 10:04:28
A legutóbbi verzióban sem? Ott alacsonyabbak a házak.
Így sokáig esik a bomba, amíg nem lehet újabbat. És ha nem sikerül időben eltakarítani a legmagasabbat...
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.18. 11:56:01
Akkor mégis csak azt kéne, hogy az első szinteken a bomba teljesen levigye a házakat? De az már túlzás, és akkor nem láthatjuk a szép romos ház karakterét sem.
Vagy még pl. olyat lehetne, hogy ha egy tömb bal oldalát találjuk el, akkor teljesen leviszi, ha jobb oldalát, akkor nem (mindig) teljesen.
És nem is kell akkor (sokkal) alacsonyabbaknak lenni az első szinteken a házaknak, mint az eredeti demokazettás változatban.

Azon gondolkodtam még, kell-e a program elejére az a szöveg, és a ping-ping.
Talán kéne egy betöltő, ahol választani lehet, hogy a logikai-memóriajáték verzióval akarunk-e játszani, vagy a sima bomberrel, oda mehetne a szöveg.

Új verzióba:
1. Az első pályákon többet pusztítson a bomba. Tömb bal oldalát eltalálva teljesen levigye (1-2. szint)
2. Véletlenszerű legyen a repcsi és bomba alakja az első pályán. Utána a nappali és éjjeli küldetéseknél, két pályánként váltakozzon.
3. A maximalizmus jegyében: az éjjeli házakon nem világít mindegyik ablak mindig, csak az egyik oldala egy szintnek.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.21. 12:32:36
Endi javaslatára kipróbáltam az éjjeli felállást, hogy a szinteknek véletlenszerűen hol csak az egyik ablaka, hol csak a másik, hol mindkettő világít. Hááát, első ránézésre eléggé furcsa... Maradjon benne?
[attachimg=1]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.April.21. 12:37:16
A házak mellette lehetnének valami sötétszürkék.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.21. 12:42:47
A hazák mellette lehetnének valami sötétszürkék.
Hazák? :D
Ennyi színt már nem tudom, hogyan lehetne. Egy karakteren belül több szín, már sok.
Viszont kihívás, nehezítés, hogy ha pl. már csak egyetlen szint van legalul és csak az egyik ablaka világít, nem lehet tudni, melyik fele az. Így ha mellé bombázunk, nem találjuk el. És ha pl. a 18. szinten van egymás mellett alul sok ilyen, az a nem semmi teljesítmény, mindet lebombázni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Trefe on 2016.April.21. 13:24:17
Tetszik! Mintha egy kicsi repülő apró lyukakat robbantana egy hatalmas, szines lyukkártyára... :)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.21. 14:04:20
Tetszik! Mintha egy kicsi repülő apró lyukakat robbantana egy hatalmas, szines lyukkártyára... :)
Azt hiszem, bevezetem a 4-es számrendszert a programok tárolására: egyik szint sem látszik=0; a bal oldali szint látszik=1; a jobb oldali szint látszik=2; mindkét szint látszik=3
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Trefe on 2016.April.21. 18:11:51
Esetleg ezt is meg bele tudod robbantgatni a mi DAVE-ünkbe?

http://videa.hu/videok/zene/smooth-criminal-kintornan-eloadva-kintorna-michael-jackson-POzP0zbbzqwoIJHA
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.April.21. 18:29:31
azért furcsa így mert túl színesek az ablakok
de jó így is szerintem
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.21. 19:28:13
azért furcsa így mert túl színesek az ablakok
de jó így is szerintem
Még azt lehetne, hogy csak 1 színű minden ablak ilyenkor. Lehetőleg valami jó sötét, hogy a fekete háttéren alig látsszon, jó nehéz legyen. :D
Úgy tervezem, hogy a 4-es éjszakai pályán még minden ablak látszani fog színesben, de a 8. szinttől az éjszakai pályákon az ablakok lehetnek egyszínűek, és csak vagy az egyik oldal ég, vagy csak a másik, vagy mindkettő. Lehetne olyat is, hogy egyik sem, mégis van ott ház, de az jó nagy kiszúrás lenne már a játékossal. Jó, egye fene, talán a 16. szintre az is elmenne.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: endi on 2016.April.21. 19:36:38
lehetne éjszakai vihar
azaz tök feketék az épületek, a háttér pedig egyik szín az első nyolcból, alapból ez is fekete, és mintha villámlana, felvillantod néha random. ilyenkor látszanának az épületek :)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.22. 01:53:33
Kicsit továbbfejlesztettem:
- A repcsi és a bomba alakját a játék elején véletlenszerűen választja ki a gép kettő közül.
- Éjszakai pályákra a repcsi és bomba alakja megváltozik, majd újra visszavált, ha jön a nappal.
- Az első két szint elvileg sokkal könnyebb.
- Még egy fajta háztető (Lacitól lopva).
- Éjjeli küldetés: a 4. szinten minden ablak látszik, a 8. szinttől kezdve csak az, ahol égve felejtette a villanyt a szórakozott lakosság.
- Nem tudom már, mást változtattam-e, talán nem.

Az a viharos érdekes ötlet. Mondjuk amikor végig ér a repcsi egy soron, akkor lehetne egy villanás, mert akkor amúgy is tovább lép a következő ciklusba a gép. És/vagy amíg omlik egy ház, vagy amikor ledobjuk a bombát, akkor lehetne villanás. Ezt a nehezítést talán mindegyik ötödik pályára kéne berakni, és inkább csak bónusz legyen?

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.22. 08:52:08
Teljesen jó, és az első két szint tényleg lényegesen könnyebb, a 3. olyan, mint az első volt régen, most figyelmetlenségem miatt el is véreztem ott.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.22. 11:59:18
Az jutott eszembe utólag, milyen jó lett volna blogot írni a program fejlesztéséről. Leírtam volna, mit írtam hozzá, milyen nehézség volt és hogy oldottam meg. Utólag már nem emlékszem mindenre.
Utólag nem is emlékszem már, mi okozott különösen nagyobb problémát.

Ami kicsit érdekes, hogy zzzippelve is lényegében működik, pedig pl. a ház ledöntésénél kettővel oszt a gép, és nem mindegy, hogy tört vagy egész szám jön ki. És a sztereó hanghoz is törttel adja meg a hangerőt, mégsem okoz (számomra észrevehető) különbséget a zzzippelt változat.

A vicc kedvéért egy kis demo a zzzippelt változatból: [attach=1]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.April.22. 12:08:10
A vicc kedvéért egy kis demo a zzzippelt változatból:
Végre láttam olyat, hogy egy pálya kész :-)
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.22. 13:28:29
Végre láttam olyat, hogy egy pálya kész :-)
Ez a zzzippelt változatban nem az igazi, mert pl. a zene a végén nem olyan szép, mert tört számot használ a hangmagassághoz.
Itt egy demo a basic játékról, kb. a 9. szintig bírtam: [attach=1]

Viszont a pontszám kimentésénél most hibát okoz, ami eddig nem volt. Pedig ezzel a résszel nem is csináltam semmit. Ez mitől lehet? Call not supported by this device hibaüzenet lesz, amikor az OPEN #50:"SCORES.BOM" ACCESS OUTPUT utasítást akarja végrehajtani. Egyáltalán mi ez a hibaüzenet, és mi okozhatja? - Na, közben lett egy sejtésem. Mivel a demo felvétel be volt kapcsolva, talán nem működött rendesen ez a töltés-mentés. WHEN blokkba kéne tenni a mentést is.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.22. 20:20:55
Végre láttam olyat, hogy egy pálya kész :-)
Gyakorolj Zozó :) , már tényleg sokkal könnyebb, és az a jó, ha a bomba zuhan, akkor nyomva tarthatod a space-t folyamatosan, ha pont jó helyen állsz.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: geco on 2016.April.22. 20:24:09
Az jutott eszembe utólag, milyen jó lett volna blogot írni a program fejlesztéséről. Leírtam volna, mit írtam hozzá, milyen nehézség volt és hogy oldottam meg. Utólag már nem emlékszem mindenre.
Utólag nem is emlékszem már, mi okozott különösen nagyobb problémát.
Ez ilyen :) , pedig a nagy szivatásokról azt gondolná az ember, hogy az összes megmarad, és még azok közül is potyog ki.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.April.23. 21:53:51
Azon gondolkozom, hogyan lehetne ezt a viharos-villámlós pályát megcsinálni, amit Endi javasolt.

15 színben ott pompáznak a házak, majd kirajzolás után eltűnnek, és véletlenszerűen újra meg újra felvillannak. Ez a felvillanás nem véletlenszerűen lenne jó, hanem amikor a sor végére ér a repcsi, vagy amikor eltalál egy házat.
Mind a 15 színben nem is tudom, meg lehetne-e oldani. Mert a bias színeivel kirajzolt házakat nem lehet eltüntetni, vagyis a háttér színével azonos színűvé változtatni. A SET PALETTE használatával még az alsó 8 színt be lehet állítani egyformának, de a többit nem. Így hát le kell mondani a sok színről, a bias-t ki kell hagyni. Sőt, a repcsi+bomba színű sem lehet ház, mert akkor sötétben a repcsi+bomba se látszana. Vagy ne látsszon az se? Az lenne ám a kihívás!
Szóval az első szín a háttér színe, a második a bomba+repcsi színe, így marad 6 szín a házaknak. Akkor ugye ezt csak így lehetne megcsinálni?

Közben eszembe jutott, hogy pont csináltam is már hasonlót a memóriajátékos bomberrel, ott minden ház fehér volt, és az eredetileg két egyforma színűt kellett egymás után kilőni. Mivel kettő kell mindegyik színből, így csak kb. 8 szín kell, nem kell a bias.

Azt hiszem, a "viharos" változat egy külön negyedik bomber változat lesz, tehát külön játék, nem pedig a sima bomberen belül néhány pálya lesz ilyen.

Hogy könnyebb legyen visszakeresni, itt vannak a logikai verziók. Az elsőben az egyforma színű házakat kell egymás után kilőni és mindegyik szín látszik. A másodikban ugyanaz a feladat, de a színek nem látszanak játék közben:
[attach=1]
[attach=2]

[attach=3]
[attach=4]

Gondolkozom, hogy ez utóbbi két játéktípust össze kéne vonni. Tehát egy játékon belül az egyik pályán látszanának a színek, a következő pálya is ugyanolyan lenne, csak ott nem látszanának a színek, és utána jönne csak a következő szint.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.May.30. 20:04:03
Gondoltam, itt folytatom az Enterprise DevCompo #1 alá (https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo-1-37/enterprise-basic-program-bomber-3in1-1365/) betett Bomber 3in1 programmal (https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo-1/enterprise-basic-program-bomber-3in1/) kapcsolatos dolgokat. A verseny más téma, lezárult.

Volt/van benne pár bug. A Bomber Mind és Bomber Memo a 9-10. szint környékén a túl magas házak miatt szabályos módon nem volt teljesíthető. (Szabálytalan módon igen, mert ha ugyanarra a házra dobunk egymás után két bombát, azzal kikerülhetjük, hogy a párját is ki kelljen lőni.) Így ha LEVEL>7 akkor nem lesznek már magasabb házak.
További bug volt, hogy ha a sokadik szinten szüneteltetjük a játékot, akkor a megjelenő felirat letöröl az esetleges oda magasodó háztetőkből, most ezt is javítottam a Bomber Mind és Bomber Memo-ban. A Bomber Plus-ban még nem. Nem tudom még, hogyan lehetne ezt a Bomber Plus-ban is megoldani, mert ott a sokadik szinten közvetlen a repülő alatt is lehetnek háztetők már induláskor, így nincs hova írni a feliratot. Lehet a repülő sorába, de az eltünteti a repülőt arra az időre...
A Bomber Plus és start most érintetlen maradt az előző változathoz képest.
Volt még pár olyan set character, ami régebbről benne maradt a demokazettás változatból, de a játék ezeket a karaktereket nem használja már, ezeket is töröltem, és néhány !-es sort is, így kicsit kisebb lett.

Lesz még folytatás terveim szerint, lesz itt még talán Bomber 5in1 is, meg még ez-az.

Ez a változat is úgy működik rendesen, ha ugyanabba a mappába bontjuk ki és úgy futtatjuk igazi gépen floppyról/SD-ről, emulátoron image-ről vagy az epfileio.rom felhasználásával. Ramdiskes snapshottal most nem bajlódtam.
---
[attach=1]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.May.31. 10:00:23
Még régebben történeteket írtam, ha ahhoz volt kedvem. Ez a tulajdonságom már egy jó ideje háttérbe szorult, de nemrég újra előbújt belőlem. Íme a bombázó játék kerettörténete. Ha kazettán kiadták volna, ezt lehetett volna mellékelni a kazettaborítón (ott úgyis sok mellébeszélés és fantáziadús, a játék instrukcióitól teljesen eltérő szövegek voltak).

Quote
A rendszerváltás utáni panelprogramban szebbé, színesebbé varázsolták a házakat hazánkban. A panelprogram megvalósítása olyan jól sikerült, hogy Dél-Amerikában több nagyvárosban is leutánozták a Kádár-korszakbeli épületek modernizált változatait.
A dél-amerikai panelprogram (eredeti spanyol nevén: Programa de Microdistrito Soviético) azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az épületeket ugyan felépítették, de azok rövid időn belül életveszélyessé váltak, ami az ottani, kazincbarcikaitól és székesfehérváritól eltérő talajtípusra vezethető vissza. Így az épületeket haladéktalanul le kell bontani.
A Dél-amerikai Nemzetek Uniója arra a határozatra jutott, hogy a lebontást az épületek lebombázásával kell megoldani, a költségek csökkentése érdekében. A brazil légihaderőket (Brazilian Air Force) kérték fel, hogy az épületeket bombázzák le, a lehető legköltséghatékonyabb módon. Költséghatékony megoldásként TU-160-as (a Szovjetunióban a Tupoljev-tervezőirodánál az 1970-es években kifejlesztett) bombázó repülőgép felhasználása mellett döntöttek. A takarékosság miatt azonban a gép üzemanyagigényét alulbecsülték, így rögtön a bombázás megkezdése után ereszkedni kell a repülőgéppel, hogy az üzemanyag elfogyása előtt még biztonságosan földet tudjon érni. Így a bombázással sietni kell, hogy minden panelházat el lehessen tüntetni, hogy a leszállás biztonságosan megtörténhessen.
Ugyanekkor magyar fizikusok folytatják kutatásaikat egy debreceni laboratóriumban a sötét fotonokkal kapcsolatban. Kutatási eredményeik kiszivárognak, melyeket egy iraki menekült, Abdul-Hafiz Mazin Chilébe juttat. A magyarok eredményeit felhasználva a Chilei Egyetemen egy kutatócsoport (Diego de Lucero Campos vezetésével) kísérleteket végez. A kísérletek során véletlenül térgörbület keletkezik Dél-Amerika egyes részein. Ez azt eredményezi, hogy a lakhatatlanná vált panelépületek területén önmagába záródó tér keletkezik, mely felett a bombázó repülőgép körbe-körbe repülhet. Így ugyanabba az irányba repülve mindig visszaér ugyanaz az épület fölé. Eközben üzemanyaga vészesen fogy, a gép egyre lejjebb ereszkedik. Mire teljesen leszáll, a földdel egyenlővé kell tennie a terepet, különben nem tud biztonságosan landolni.
A repülőgép vezetésével és a bombázással természetesen Téged bízott meg a Dél-amerikai Nemzetek Uniójának vezetősége. Mivel a tér-idő viszonyok a chilei kísérletek következtében eléggé felborultak, Te az egészet úgy éled meg, hogy valaki egy nagyon régi, 1985-ben piacra dobott, angol gyártmányú (Enterprise típusú) számítógépre írt egy játékprogramot, amelyben a space billentyű nyomogatásával kell a bombákat kioldanod az épületek felett repülve. A tér-időbeli viszonyok ideiglenes összekavarodása a programozási nyelv korlátaként valósul meg, hogy egyszerre csak egy bombát lehet a házakra dobni. A bomba robbanása akkora energiát szabadít fel, hogy ha két bomba robbanna egyszerre, az az önmagába záródó teret szétszakítaná, mely utána saját gravitációja miatt olyan sűrűségűre omlana össze, hogy helyén fekete lyuk keletkezne, mely megjósolhatatlan hatással lenne az egész Földre és környezetére.
A lakókat természetesen kilakoltatták már az életveszélyes épületekből a bombázás idejére, így a bombázás emberéletet nem veszélyeztet. A kilakoltatás részben éjszaka, váratlanul történt, így nem minden lakónak volt ideje lekapcsolni a villanyt lakásában. Ezért éjszakai küldetésünk során segítségünkre vannak a világító ablakok.
Ha elég hatékony voltál küldetésed során, feliratkozhatsz a legjobb pilóták közé
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.May.31. 10:02:08
Ez jó :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.05. 19:08:59
Van most REPLAY funkció a Bomberben. Ez azt jelenti, hogy minden pálya teljesítése után vagy ütközés után visszanézhetjük, mit műveltünk az adott szinten. Természetesen a játékunkat el is menti a gép, és később is visszanézhetjük, milyen ügyesek voltunk. Tehát mindenki feltöltheti ide megmutatni, milyen ügyes volt, ezt a basic program betölti és le is játssza. Ha a visszajátszás nézegetését meguntuk, és inkább játszani akarunk a következő szinten, az ESC-vel szüneteltethetjük a visszajátszást, és szüneteltetés közben a TAB-bal kiléphetünk a visszajátszásból a következő szintre.

A program indulás után egy 6 betűből álló kódot generál véletlenszerűen. Mentés során ehhez még hozzáírja a szint számát és a BOM kiterjesztést, ezen a néven menti játékunkat minden szint végén. Így nem kell mindig file nevet kitalálni és bepötyögni. A 6 betűs kódnak elég kicsi az esélye, hogy újra visszatérjen és felülíródjon.
Viszont így a pálya kirajzolása előtt és a mentéskor/töltéskor kicsit várni kell... De szerintem belefér.

A program tehát megjegyzi kiinduláskor a házak magasságát, és a repülő koordinátáit, amikor bombát dobtunk, meg azt, hogy a bomba mennyit vitt le a házból becsapódáskor. A házak színét is eltárolja, de a bias-t nem. A háztetők fajtáit sem jegyzi meg, visszajátszáskor másmilyen háztető kerülhet az összes ház tetejére. Mindezek alapján visszajátssza a szintet, és el is tudja menteni, vissza is tudja tölteni ezeket az adatokat és így újra vissza lehet nézni a játékunkat.

A menü bővült egy kicsit:
Az induláskor generált kódot a menüben legjobb eredmények alá jobbra kiírja a gép, ehhez fogja még a szint számát hozzáírni és ezen a néven fogja menteni a szintek végén a játékot.
Ha a tűzgombbal indítjuk a játékot, akkor normál játék jön, minden szint végén REPLAY van, amit a gép el is ment.
Ha joy fel-t nyomunk, akkor a program betölt egy korábban elmentett játékot és azt nézhetjük vissza, és ha a pálya teljesítése sikeres volt, mehetünk a következő pályára tovább. (Fájlnévnek "" van megadva, emulátoron ha file: konfig van, akkor a set working directory-nél megadott mappából kiválaszthatjuk, melyik játékmenetet tölthetjük be.)
Ha joy le-vel indítjuk a játékot, akkor egyáltalán nincs replay játék közben. (Viszont a kirajzolás ugyanolyan lassú akkor is.)

Most már a pályák végén kiírja azt is, hány találatot kaptak az adott pályán a házak összesen. Elvileg 200-ig számolja, több nem fér bele jelenleg. Kb. a 7. szinten is olyan max. 50 találat volt.

Töltés-mentés közben a megszakítások ki vannak kapcsolva (a gyorsítás miatt), így ha a fájlnévvel vagy az eszközzel valami gond lenne (pl. igazi EP-n), akkor a billentyűzet nem fog reagálni, csak a reset.

A mellékelt zzzip fájlban van néhány játékmenet, amiket be lehet tölteni és meg lehet nézni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.05. 22:23:09
Mellékelten 8 pálya játék mentve. [attach=1] (Hangzatos, véletlenszerűen generált file névvel.)

A 8. pályán, ahol nem mindig látszik mindegyik ablak a sötétben, van egy hiányosság a mentésben. Nem jegyzi meg azt sem, hogy mikor melyik ablak világít, melyik nem. Visszajátszáskor nem lesz már érthető, miért ott szúrtuk el, ahol. A megoldás az lenne, hogy valami logika alapján határozná meg, mely ablakok világítanak, melyek nem, és ezt a képletet mentené el a visszajátszáshoz. A házak magassága amúgy is véletlenszerű, így ha a logika ismétlődne, akkor se valószínű, hogy ugyanaz a terep jönne ki. Ha meg mégis, akkor sincs semmi, attól könnyebb nem lenne. De nem tudom már, ezt érdemes-e megcsinálni, hirtelen ötletem sincs, milyen képlet kéne hozzá az RND helyett. Mondjuk a ROM bizonyos területe alapján határozná meg, a terület lehetne mondjuk 5 féle, és csak azt kéne megadni, melyik az 5 közül. Olyan ROM terület kéne, ami mindenféle EP-n teljesen megegyezik. (Azért ROM, mert azt biztosan soha semmi nem írja felül, bármilyen program is volt előtte betöltve.)

Kéne arra is külön "üzemmód", hogy mind a 8 elmentett játékot egymás után folyamatosan játssza le. Vagy be lehessen állítani, mondjuk valami BATCH fájl alapján, hogy sorban mik jöjjenek. Igaz, a Centrum Áruház kirakatába már nem kerül be ez bemutatóként. :D
Title: Re: Bomber Plus
Post by: ergoGnomik on 2016.June.06. 10:20:04
...hirtelen ötletem sincs, milyen képlet kéne hozzá az RND helyett.
Saját véletlenszám generátort kellene használni, aminek el tudod menteni az állapotát, vagy kiolvasni a rendszer megfelelő változóit a pálya generálása előtt, azt elmenteni, majd betöltéskor visszaírni. Valahol volt már erről szó - akkor endi kérdezte - és sikerült is kitúrnom valahogyan, de már nem emlékszem arra sem melyik témában volt.

Megkerestem, itt (https://enterpriseforever.com/programozas/basic/msg51146/#msg51146) van.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.06. 16:43:30
Megkerestem, itt (https://enterpriseforever.com/programozas/basic/msg51146/#msg51146) van.
Ez nekem kínai, a seed szót se értem. De a lényege, gondolom, ugyanaz, mint amit írtam. Tehát hogy a ROM-ban ki kell szúrni egy helyet, és onnan venni az adatokat. Ha jól sejtem. Az a kérdés, hogyan lehet a ROM tartalmát kiolvasni, peek/speek milyen értékeket kell megadni.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.06. 16:47:18
Ha a visszajátszás nézegetését meguntuk, és inkább játszani akarunk a következő szinten, az ESC-vel szüneteltethetjük a visszajátszást, és szüneteltetés közben a TAB-bal kiléphetünk a visszajátszásból a következő szintre.
Azt hiszem, ehhez kellett (volna) az a GOTO, amit nem illik használni. Mert hogy ilyenkor a játék közepéről kilépünk teljesen a következő pályára. Tehát a szintek számát eggyel meg kell növelni, és a játék közepéről egy új szint elejére (a ciklusok elejére) kell ugrani, a ciklusok közepéből. De azt hiszem, valami trükkel sikerült megoldani máshogy.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: ergoGnomik on 2016.June.06. 17:10:32
Ez nekem kínai, a seed szót se értem. De a lényege, gondolom, ugyanaz, mint amit írtam. Tehát hogy a ROM-ban ki kell szúrni egy helyet, és onnan venni az adatokat. Ha jól sejtem. Az a kérdés, hogyan lehet a ROM tartalmát kiolvasni, peek/speek milyen értékeket kell megadni.
Akkor itt egy PoC kód. Nem kell ide semmilyen ROM.
[attachmini=1]
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.06. 18:00:11
Akkor itt egy PoC kód. Nem kell ide semmilyen ROM.
És ez alapján hogyan lehet megcsinálni, hogy a pár száz (ennyi emelet van) véletlen számot "megjegyezze" a program?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Zozosoft on 2016.June.06. 18:28:50
Ha jól értem csak azt a 3 számot kell megjegyezni, mert ha az be van pokélva, utána mindig ugyanazok a számok jönnek ki rnd-re.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.06. 18:49:55
Áhá, szóval a 3 darab POKE után visszaadja pont azokat, amik előtte voltak, nem csak hármat, hanem akármennyit, és ugyanazok lesznek?
Azt még nem értem, ebből hogyan lesz az, hogy elmentem a játékot, és ugyanazokat adja vissza, mint ami mentéskor volt. Rögtön utána vissza lehet hozni, az oké.
A kezdés elé kell a PEEK értékeket megadni, ha jól értem.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: ergoGnomik on 2016.June.06. 20:08:45
A véletlenszám generátor determinisztikus. Azonos kiinduló értékekből mindig ugyan azt a sorozatot fogja legenerálni. Írhattam volna hosszabb kiíratást is, de hogy látsszon az elv ennyi is elég.

A pálya generálása előtt lemented ezt a három számot, és a mentés fájlba beleírod azokkal a további adatokkal együtt, amiket most is mentesz. Visszatöltéskor visszaírod a három számot a helyére, aminek hatására a pályageneráláshoz használt véletlenszámok azonosak lesznek az eredeti lefutáskor kapott számsorral. Létrehozod újra a pályát, elvégzed rajta a mentett módosításokat és vissza bedobod a játékmotorba.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.06. 22:42:54
A pálya generálása előtt lemented ezt a három számot
Mármint melyik három számot? Azt értem, hogy az adott poke-okra visszatér oda, ahol előtte volt, de a kiinduló értéket hogyan lehet meghatározni? Mert amit mellékeltél snapshotot, ott is mindig ugyanaz fut le, de a számok minden futtatáskor mások. Hogyan érhetem el, hogy ugyanazokat lehessen előhívni? Lehet, nagyon triviális a válasz...
Title: Re: Bomber Plus
Post by: ergoGnomik on 2016.June.07. 07:51:09
Mármint melyik három számot? Azt értem, hogy az adott poke-okra visszatér oda, ahol előtte volt, de a kiinduló értéket hogyan lehet meghatározni? Mert amit mellékeltél snapshotot, ott is mindig ugyanaz fut le, de a számok minden futtatáskor mások. Hogyan érhetem el, hogy ugyanazokat lehessen előhívni? Lehet, nagyon triviális a válasz...
Na, akkor vegyük végig szépen sorban. Kezdünk egy RANDOMIZE utasítással, ami valamilyen módon feltölti kiinduló értékkel a véletlenszám generátort. Következőnek kiolvasunk a memóriából három értéket és megjegyezzük őket. Ezután dobatunk a géppel három (lehetne több is, csak minek) véletlenszámot, amiket kiíratunk. Utána a három megjegyzett számot visszaírjuk a memóriába azokra a helyekre ahonnan kiolvastuk őket. Ezután újra dobatunk a géppel három véletlenszámot, amiket kiíratunk.

Azt tapasztaljuk, hogy minden lefutásonként különböző számsorokat kapunk, azonban az első három szám sorrendben megegyezik a második hárommal. Azt látjuk, hogy a lefuttatott utasítások visszaállították a generátort egy korábbi ismert állapotba, és onnan pontosan azonos sorozatot állított elő.

Ha most kipróbálnánk - szerintem csináld is meg - azt, hogy a harmadik kiírás után és a POKE-ok elé beszúrnánk egy RANDOMIZE utasítást és három újabb kiíratást, akkor azt látnánk, hogy kapunk három számot, utána még hármat ami valószínűleg teljesen különbözik az első háromtól, és végül még hármat amik sorrendben azonosak az első hárommal.

Így már világosabb?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.07. 13:28:52
Szóval a lényege, hogy ha nem lenne RANDOMIZE a program elején, akkor eleve ugyanazok jönnének végig véletlenszámként minden programfutás során.

Következőnek kiolvasunk a memóriából három értéket és megjegyezzük őket.
Szóval csak ezeket a megjegyzett értékeket kell eltárolni későbbre, és megkapjuk ugyanazt a pályát, ha ezeket az értékeket visszatöltjük akár fájlból, és bepoke-oljuk.
Végülis akkor ilyen módon nem kéne a házak színét és magasságát sem elmenteni, hanem csak az egésznek a generálása előtt a három véletlen értéket letárolni/visszaállítani, nem? Sőt, így még a háztetők is megmaradnának olyannak, mint először.

Egyébként miért 3 peek/poke van? Ha csak egy lenne, akkor nem ugyanoda állna be az egész véletlenszám generálás?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: ergoGnomik on 2016.June.07. 15:03:40
Szóval a lényege, hogy ha nem lenne RANDOMIZE a program elején, akkor eleve ugyanazok jönnének végig véletlenszámként minden programfutás során.

Szóval csak ezeket a megjegyzett értékeket kell eltárolni későbbre, és megkapjuk ugyanazt a pályát, ha ezeket az értékeket visszatöltjük akár fájlból, és bepoke-oljuk.
Végülis akkor ilyen módon nem kéne a házak színét és magasságát sem elmenteni, hanem csak az egésznek a generálása előtt a három véletlen értéket letárolni/visszaállítani, nem? Sőt, így még a háztetők is megmaradnának olyannak, mint először.

Egyébként miért 3 peek/poke van? Ha csak egy lenne, akkor nem ugyanoda állna be az egész véletlenszám generálás?
Valószínűleg igen, de ezt Zozo, István vagy Bruce tudná biztosra mondani.

Igen, így van.
Nem ismerem a kódodat, de valószínűleg ez is igaz.

Ezt sem tudom, szintén a fenti urak az illetékesek.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.07. 21:46:20
Ha jól sejtem, ilyen randomos mentés után újra ki kell adni a randomize-t. Hiszen ha a régebbi, "mesterségesen előállított" randomos állapotból folytatjuk tovább a játékot, akkor az ugyanolyan lesz, akárhányszor csak visszatöltjük az adott részt.

Ez a véletlenszám generálás tényleg csak annyi, hogy az előző számból (bonyolult műveletekkel) valahogy előállítja a következő számot? Az nem számít bele, hogy közben mennyi idő telik el? Vagy ha bármi egyéb műveletet végez közben a gép (pl. fut egy megszakítás a háttérben, vagy leütünk néhány billentyűt), az sem befolyásolja az értékeket?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: Povi on 2016.June.07. 22:29:51
http://ep128.hu/Ep_Konyv/Tippek.htm

"Az egy és két byte hosszon tárolt két elővéletlen számból állítja elő az RND értékét. Az RND 65 535 különféle értéket vehet fel, de periodikus ismétlődés csak 524 287 érték után következik be. Az RND kiszámítása (X+32768)/65536 - összefüggéssel történik. A képletbe X értékét a 246-247H memóriarekesz tartalma szolgáltatja. A memóriarekesz tartalma az előző tartalomtól és a 211H címen tárolt értéktől függ. A fenti állítások ellenőrzésére a 4. program szolgál."

Code: [Select]
1 PROGRAM "RND.bas"
100 ! RND kiismerese
110 LET A=RND:LET E=1
120 PRINT "most (211H)=";PEEK(529)
130 PRINT :PRINT
140 LET B=PEEK(582):LET C=PEEK(583)
150 IF C>128 THEN
160   LET C=256-C:LET E=-1
170 END IF
180 PRINT "RND (ahogy a gep adja):";A
190 PRINT "es ahogy kifigyelheto: ";(32768+E*256*C+B)/65536
200 ! ez az 1. szegmens CAA9H rutinjanak Basic szintu modelje
210 PRINT :PRINT
220 PRINT "legkozelebb (211H)=";B
230 GOTO 110
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2016.June.07. 23:55:42
A képletbe X értékét a 246-247H memóriarekesz tartalma szolgáltatja.
A 246-247H memóriarekesz tartalma mitől függ? Ha valamiért más kerül oda a program következő futtatásakor, akkor más REND jöhet ki, és akkor nem alkalmazható a poke-os módszer?
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2020.December.13. 16:59:47
Biztos mindenkinek feltűnt már, hogy a demokazettás Bomberben nem túl szép, hogy ha ledobunk egy bombát, egy pillanatra eltűnik a repülő első karaktere.  Ez akkor a legzavaróbb, ha pont közvetlen a repülő alatt van a ház, amit lebombáztunk, mert a ház omlása közben végig hiányzik a repülő orra, hiszen a bomba mozgatása még nem jutott el a következő fázisba. Azt hiszem, már korábban is ki akartam ezt javítani, de valahogy nem tűnt annyira egyszerűnek, mint elsőre gondolnánk. Azt mondaná az ember, eggyel lejjebb kell kezdeni a bomba kirajzolását és kész, de nem ilyen egyszerű. A bomba kirajzolása valóban is a repülő alatt kezdődik, de a bomba letörlése a már szükségtelen helyről esés közben, az mindig az eggyel felette lévő karakterre vonatkozik.

Code: [Select]
  370       IF JOY(0)>15 AND BOMBY=0 OR JOY(1)>15 AND BOMBY=0 THEN
  380         LET BOMBX=J+1:LET BOMBY=I
  390         SOUND PITCH 60,LEFT 63-J*1.7,RIGHT J*1.7,ENVELOPE 1,SOURCE 2,DURATION 500
  400       END IF
  410       IF BOMBY>0 THEN CALL BOMB

A BOMB eljárás először letörli a bombát onnan, ahol van, utána 1-gyel megnöveli a függőleges koordinátáját és kirajzolja az újabb helyre a bombát:

Code: [Select]
  800 DEF BOMB
  810   PRINT AT BOMBY,BOMBX:" ";
  820   LET BOMBY=BOMBY+1
  ...
  990 END DEF

A 810-es sor a ludas. Ha töröljük, nem tűnik el a repülő eleje, viszont a bomba csíkot húz maga után. Megoldás, csak akkor tegyen szóközt, ha a legelső fázison már túl van a bomba. Ez egy IF-fel könnyen megoldható. Viszont az IF lassít a program futásán, és a bomba esése közben minden fázisban megnézné, igaz-e a feltétel, még lassabb lenne a játék.
Más lehetőség viszont nem nagyon van, mert amikor a repülő a legalsó sorban van és mégis dobni próbálunk bombát, akkor a szóközt a földbe rakná bele.
Lehet, a program elvét kéne kicsit átírni. Sosem értettem, hogy a demokazettán miért így van megoldva, ami nem elegáns, biztos meg lehetne oldani máshogy is.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2020.December.13. 19:51:57
Na, közben lett egy frenetikus ötletem a probléma megoldására. Bevezetjük a NOBOMB$ változót. Ha éppen most indult el a bomba, akkor az értéke egy üres string, ha pedig már túl van az első fázison, akkor az értéke szóköz lesz. És a NOBOMB$ változót írja ki oda, ahol a bombát letörli.

Code: [Select]
 370       IF JOY(0)>15 AND BOMBY=0 OR JOY(1)>15 AND BOMBY=0 THEN
  380         LET BOMBX=J+1:LET BOMBY=I:LET NOBOMB=""
  390         SOUND PITCH 60,LEFT 63-J*1.7,RIGHT J*1.7,ENVELOPE 1,SOURCE 2,DURATION 500
  400       END IF
  410       IF BOMBY>0 THEN CALL BOMB

Code: [Select]
 800 DEF BOMB
  810   PRINT AT BOMBY,BOMBX:NOBOMB$;
  820   LET BOMBY=BOMBY+1:LET NOBOMB$=" "
  ...
  990 END DEF

Nem sokára ki is próbálom.
De lehet, hogy létezik még ennél is elegánsabb módszer.
Title: Re: Bomber Plus
Post by: szipucsu on 2020.December.15. 19:45:52
DEF OFF

set TVC változat on
[attach=1]
rem Az EP128emu megnyitja a snapshotot.
set TVC változat off

END OFF