Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 423724 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1440 on: 2020.July.29. 11:44:10 »
Kár, hogy csak elméletben lehet minden "video:" csatornához külön karakterkészletet csatolni.
Kelő mennyiségű POKE-val meg lehet csinálni, hasonlóan a gracha módhoz.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1441 on: 2020.July.29. 18:01:45 »
Kelő mennyiségű POKE-val meg lehet csinálni, hasonlóan a gracha módhoz.
Esetleg egy új LPT nem lehet meg etetni BASIC-ban?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1442 on: 2020.July.29. 22:13:55 »
ideiglenesen tuti, nem hinnem, hogy az exos megszakitas minden futaskor atallitana, de ha igy van, akkor a bff4h cimen is atirva sztem nem fogja.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1443 on: 2020.July.30. 17:42:10 »
ideiglenesen tuti, nem hinnem, hogy az exos megszakitas minden futaskor atallitana, de ha igy van, akkor a bff4h cimen is atirva sztem nem fogja.
Ha megcsináljuk az LPT , át írjuk a 0BFF4h címet és nem csinálunk DISPLAY, CLOSE parancsot akkor nem kellene annyi video: csatorna.
Elég lenne pl az LPT:
 1 sor(8-9 line) 32-42 kar CHAR64/128 color 4 /status sor/ külön karakter mátrix.
 24 sor(9 line)/27 sor (8 line) color4 CHAR64/128 /Játék tér/ külön karakter mátrix.
 24-x egyéb státus sor grafikus
 128-256 különböző karakter készlet.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1444 on: 2020.August.23. 21:27:21 »
Ha nem PRINT AT-tel, hanem SPOKE-kal írunk a képernyőre karaktert, akkor lehet olyat valahogy, hogy az adott helyre ne írjon semmit, csak a kurzort rakja oda? A "SPOKE 255,cím,karakterkód" képletben a karakterkódnak nem tudom, lehet-e olyan értéket megadni, ami nem ír semmit, csak a kurzort rakja oda.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1445 on: 2020.August.23. 21:39:02 »
Az mindenkepp felulirja az adott helyet, de ha azt szeretned, hogy legyen kurzorod, akkor az adott hely tartalmat mentsd le, tedd ki a kurzort, majd ha az elmozdul,akkor allitsd vissza a lementett erteket, es az uj pozicioban jatszd el ugyanezt.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1446 on: 2020.August.24. 11:58:13 »
de ha azt szeretned, hogy legyen kurzorod
Köszi, ez jó módszer!
Fura egyébként, hogy ha kurzort is megjelenítek a grafikus lapon (print chr$(27);"O"-val), és/vagy print-tel is odairkálok, mármint üres sztringet a kurzor pozicionálására, akkor a SPOKE-kal nem lehet felülírni az adott pozíciót. Ha a kurzort eltüntetem és nem printelgetek oda, akkor már működik. De simán speek-kel és spoke-kal megoldható a dolog.

Más: van ugye 4 hires grafikus üzemmód, eltérő a felbontásuk. Graphics utasítással azonban mindegyiknek 1279,719 a jobb felső széle, viszont csak graphics hires 2 esetén van kihasználva az összes pixel. Tehát például 256 színű módban ha egymás melletti értékekre adunk ki plot utasítást (pl. plot 0,1:plot 1,1:plot 2,1:plot 3,1, stb.), akkor az egymáshoz  közeli értékek valójában ugyanazt a pontot jelölik. Mi a lépésköz grafikus módonként? Vagyis mennyivel kell többet megadni ahhoz, hogy új pixelre kerüljön a pötty? Tehát valami ilyesmire gondolok, hogy hires 2-nél a plot 0,0:plot 1,0 már külön pontokat jelöl, hires 4-nél a plot 0,0:plot 4,0 jelöl külön pontokat, hires 16-nál a 0,0 és a 8,0,  256-nál a 0,0 és a 16,0 között nincsenek pixelek, vagy ilyesmi. Ezeket csak hasraütésszerűen írtam, szóval biztos nem így van, csak hogy lehessen érteni, mire gondolok. De most belegondoltam, lehet pont eltaláltam hasraütésszerűen? Akkor mindegy. Na, nem baj, jól megfejtem itt magamnak a dolgot. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1447 on: 2020.August.24. 12:06:48 »
Ez van a Felhasználói kézikönyvben:

Quote
GRAPHICS HIRES 2 - e parancs kiadása esetén egyszerre csak két szín használható, de a képernyő szélességében 640 pontra van felosztva;
GRAPHICS HIRES 4 - négy színnel rajzolhatunk a rendelkezésünkre álló 320 pont szélességű képernyőn;
GRAPHICS HIRES 16 - ezúttal 16 szín és 160 pont/sor használható;
GRAPHICS HIRES 256 - a 256 szín megjelentetésének lehetőségéért azzal fizetünk, hogy képernyőnk vízszintes felbontása 80 pontra csökken.

Nem hibás ez? A képernyő szélessége kétszer annyi mindegyik esetben. Az idézetben megadott szám a képernyő közepét jelenti vízszintesen. Tehát hires 2-nél 640 helyett 1280, hires 4-nél 320 helyett 640 lenne, és így tovább.
UI: Vagy lehet, tényleg jó, de akkor már a hires 2 módban is két szomszédos koordináta ugyanazt a pixelt jelölné? Fura ez kicsit. Lehet, tervben volt egy speciális grafikus mód, ahol 1280 a vízszintes felbontás, csak az nem készült el végül?
« Last Edit: 2020.August.24. 12:15:42 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1448 on: 2020.August.24. 12:38:35 »
Lehet tervben volt, vagy ha nem, akkor felkészítették a Basic-et rá.
hires 2-ben vízszintesen minden 2. érték ad ki egy pixelt
hires 4-ben vízszintesen minden 4. érték ad ki egy pixelt
hires 16-ben vízszintesen minden 8. érték ad ki egy pixelt
hires 256-ben vízszintesen minden 16. érték ad ki egy pixelt
függőlegesen meg szerintem minden 2.
Edit:
Megnéztem, 4.

De az is lehet, hogy bármekkora a képernyőd, a koordinátarendszer adott, tehát a 0,0 lesz a bal alsó sarok, és az 1279,719 a jobb felső
« Last Edit: 2020.August.24. 12:53:13 by geco »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1449 on: 2020.August.24. 13:15:34 »
Szóval ez valahogy úgy működik, hogy pl. 256 színű módban vízszintesen 0-15-ig ugyanazt a koordinátát jelöli, 16-31-ig megint egy másik koordinátát, 32-47-ig megint egy másikat, és így tovább. Ez pont olyan, mint a SOUND STYLE paramtétere (hangcsatornánál), amikor 0-15 között négyszögjel szól, 16-31 között alacsony torzítás, 32-47 között közepes torzítás, stb. A kettes számrendszert, vagy 2 hatványait kell jól ismerni. Azért így 2020-ban kezdem megérteni a Enterprise logikáját. :D Rajzolásnál mondjuk kicsit nehéz fejből tudni, melyik számot kell megadni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1450 on: 2020.August.25. 13:29:50 »
Ezzel a programmal a 256 szín között böngészhetünk és megtudhatjuk a színkódjukat. Basic, így kicsit lassú. Az elv egyébként Geco ötlete volt.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
Van már ilyen program, még neten böngészőben használható is. De inkább legyen több, mint egy se. Érdekesebb lenne úgy megcsinálni, hogy nem színkódok sorrendjében vannak egymás mellett a színek, hanem mondjuk a hasonló színárnyalatok vannak egymás mellett, ezt még nem igazán tudtam megfejteni, hogyan lehetne megcsinálni.
Biztos lehetne egyszerűsíteni a programon, például a mátrix kirajzolásában. Ha van ötlete valakinek, érdekelne.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1451 on: 2020.August.25. 14:27:19 »
Csak ennyi a módosítás, hogy átmenetesen pakolja ki.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1452 on: 2020.August.25. 15:17:54 »
Csak ennyi a módosítás, hogy átmenetesen pakolja ki.
Köszi! :smt041
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1453 on: 2020.August.25. 23:03:03 »
Azt korlátozza valami, hogy a videolap függőleges mérete mekkora lehet? A SET VIDEO Y után régebben "csak" 170 körüli értéket fogadott még el. Most megint próbálgattam, 210-et is elfogad. Ravasz, mert akkor jelzi a hibát, ha utána az OPEN #csat:"video:"-hoz ér, hogy nem jó a paraméter.
Lehetséges, hogy a basic program mérete vagy valami más dolog meghatározza, mekkora videolapot nyithatunk meg? Azért lenne fontos, mert ahogy a programot bővítgetem, toldozgatom, nehogy valami beleköpjön a levesbe, és a korábbi érték túl nagy legyen, amikor ahhoz az értékhez igazítottam már sok minden mást.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1454 on: 2020.August.25. 23:06:35 »
A szabad videomemoria merete szab korlatot neki, vagy a max 255 sor.