Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 423778 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1095 on: 2017.January.11. 11:51:11 »
A fix címek használata valóban problémás EP-n, erről itt lehet részletesebben olvasni.

A képernyővel kapcsolatban csak két cím biztos a 255-ös szegmensen:
- 0BFF4h: az LPT kezdőcíme a 2. lapon
- 0BFF6h: a státuszsor kezdőcíme a 2. lapon

Példa POKE utasítással rajzolásra:
[ Guests cannot view attachments ]

Sok értelme ugyan nincsen, mert a PLOT sokkal egyszerűbb és gyorsabb. :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1096 on: 2017.January.11. 12:04:07 »

Sok értelme ugyan nincsen, mert a PLOT sokkal egyszerűbb és gyorsabb. :)

zzippelve a poke nagyon gyors tud lenni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline RetroJátékos

  • Newbie
  • Posts: 8
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1097 on: 2017.January.11. 14:14:47 »
Köszönöm a válaszokat és a példaprogramokat is! :-)
Igazából azért használok ilyen "kerülőutakat" a kényelmes BASIC grafikai utasítások helyett, mert ki akarom tapasztalni a gép "lelki világát". Amit aztán majd z88dk-ban is kamatoztathatok, mivel úgy nézem, nem túl magas szintű az Enterprise-támogatása.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1098 on: 2017.January.11. 19:28:24 »
Példa POKE utasítással rajzolásra
még nem néztem ezt meg, de ez jó akkor is ha két szegmensre kerül a videólap?
én csináltam ilyesmit, hogy asm-ban volt a sprite kirakó a basic alatt (pl a http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Mutant_Test.htm játékomban) de ott asszem gányolás volt, és tuti nem oldottam meg ezt :)
« Last Edit: 2017.January.11. 19:45:24 by szipucsu, Reason: Túl hosszú idézet lerövidítése »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1099 on: 2017.January.11. 19:57:41 »
még nem néztem ezt meg, de ez jó akkor is ha két szegmensre kerül a videólap?

Minden pixel byte címét külön számítja ki az LPT alapján, ami lassú, de nem ad hibás eredményt.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1100 on: 2017.January.11. 20:01:25 »
Minden pixel byte címét külön számítja ki az LPT alapján, ami lassú, de nem ad hibás eredményt.

hm na akkor ezt használni fogom majd :)
bár valszeg inkább szöveges képernyős valamit fogok csinálni vele.
régen csináltam egy mászkálós platformjátékot, amiben egy robottal kellett menni és az volt benne az extra, hogy text módban futott. és zzzippelve tök gyors volt mert poke-okkal rajzoltam. sajnos nem marad meg az utókornak...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1101 on: 2017.March.01. 11:36:06 »
ez a játék úgy néz ki mint a c16 módban printtel rajzolt játékok ep-n :)

http://forums.toucharcade.com/showthread.php?t=301052
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1102 on: 2017.March.01. 13:29:24 »
ez a játék úgy néz ki mint a c16 módban printtel rajzolt játékok ep-n :)

http://forums.toucharcade.com/showthread.php?t=301052
Ezt pont ilyenre meg lehetne csinálni EP-n is :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1103 on: 2017.March.07. 20:06:02 »
gracha editorral kísérleteztem ilyen saját nézetű labirintus dolgot.
hát, elég sok karakter kell hozzá, de lehet hogy működne.
sőt itt még csak 4 színt használtam, szóval a másik 4 lehetne az ellenségek, ajtók stb...
meg persze azért ennél jobb grafikát is lehetne, csak több meló.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1104 on: 2017.March.07. 20:26:04 »
gracha editorral kísérleteztem ilyen saját nézetű labirintus dolgot.
hát, elég sok karakter kell hozzá, de lehet hogy működne.
sőt itt még csak 4 színt használtam, szóval a másik 4 lehetne az ellenségek, ajtók stb...
meg persze azért ennél jobb grafikát is lehetne, csak több meló.
Jó, a bal oldali téglás a legjobb, és a kövek letétele is nagyon jó ötlet, ZZZIP-pel simán működhet, ha nem, akkor gépi kódban meg 100%

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1105 on: 2017.March.07. 23:34:20 »
ilyen 3d cuccot is lehetne csinálni karakteres módban, teljes képernyővel, nagy objektumokkal: https://youtu.be/A3In6jPMmUw?t=457
persze ezt már asm-ban :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1106 on: 2017.March.08. 18:24:56 »
ilyen 3d cuccot is lehetne csinálni karakteres módban
De utáltam a Savage-nak ezt a részét! Csak jöttek az oszlopok aztán bumm!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1107 on: 2017.March.08. 18:27:54 »
De utáltam a Savage-nak ezt a részét! Csak jöttek az oszlopok aztán bumm!

hát igen, a gameplay nem volt túl jó itt
van egy hasonló, az valamivel jobb volt, bár nem olyan szép:
https://youtu.be/hNh9okE2xA4?t=102
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1108 on: 2017.March.20. 19:20:20 »
A Swap játék közben játszik digi (rockdigis) zenét.
Arra gondoltam, a basic játékok (pl. Bomber, Hamika) nem terhelnék le nagyon a gépet, ha gépi kódban lennének megírva, így akár játék közben szólhatna Rockdigi zene. Lacika Pascal-ba átírta a Bombert, az is pár másodperc alatt lefutott, hát még gépi kódban milyen gyors lenne!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #1109 on: 2017.March.20. 20:31:04 »
A Swap játék közben játszik digi (rockdigis) zenét.
Arra gondoltam, a basic játékok (pl. Bomber, Hamika) nem terhelnék le nagyon a gépet, ha gépi kódban lennének megírva, így akár játék közben szólhatna Rockdigi zene. Lacika Pascal-ba átírta a Bombert, az is pár másodperc alatt lefutott, hát még gépi kódban milyen gyors lenne!

ja hát sok játékba elférne a digi lejátszó, sok egyszerű játék van.
mondjuk a book of life játékom alatt is fut egy digi hang lejátszó az effektek miatt, de totál hülyeség volt így megoldanom. egyrészt pont egy ilyen "3d" játékot nem szabad ilyennel lassítani (hangmegszakításban megy, bár elég kis frekin), másrészt effektek lejátszása mehetett volna úgy is hogy közben nem csinál mást a gép (azaz nem megszakításból megy). ráadásul így lehettek volna jó minőségű hangok is...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)