Attributum képernyőn hogyan lehet basic-ben egy színpompás játékhoz a pályát tárolni, megrajzolni? A Bomber továbbfejlesztése egyszerű volt, mert véletlenszerűen eldönti a házak színét. De ha mi magunk rajzolunk pl. egy pac man játékban falat, és a fal is legalább 4-5 féle színből áll, akkor hogyan adható meg, hogy melyik karakter milyen színű legyen?
Pl. adott egy fal, ami egyszínű:
++++++++++++++++++
Ugyanennél a falnál hogyan lehet egyszerűen (?) megcsinálni, hogy pl. a 3., 4., 5. karaktere 2-es színkódú legyen, a 6. 3-as színkód színű? Mert pl. megrajzolható a pálya a PRINT után, vagy változók neveiben, pl. LET PALYA$(1)="++++++++++++++", de ehhez még a színkódokat is meg kell adni. Nyilván megadható bonyolult módon, hogy kirajzolásnál a sok PRINT között sok SET INK-et is megadunk. Nyilván kell valami alapszín, és ahol azt akarjuk, hogy ettől eltérjen a fal, ahhoz LET utasítással megadjuk az értékeket. Van valami egyszerűbb módszer? Vagy ezt mindenhol így csinálják?
Kicsit bonyolultan sikerült megfogalmazni...