Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 430599 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7120
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #960 on: 2016.February.06. 11:38:55 »
jó ötlet :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #961 on: 2016.February.06. 14:37:12 »
jó ötlet :)

asszem valami mobiljáték volt ilyesmi
de biztos egy csomó ilyesmi van mobilon
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #962 on: 2016.February.07. 17:51:33 »
kicsit tovább írtam
azt most hirtelen nem tudom hogy lehetne kiszámolni hogy mi is az eredmény :D
most csak kiírja a végén a cél %-ok átlagát és a játékos %-ainak átlagát
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9950
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #963 on: 2016.February.24. 19:24:26 »
Az ostrom játék eléggé jó!
Át kéne írni, hogy ne lentről fel, hanem fentről le menjenek az ellenségek, ne fent, hanem lent legyünk, és a fal helyett csillagos világűr legyen, és a kő helyett lövedék legyen. Invaders reloaded.
Kéne egy kis nehezítés bele. Pl. ha túl sokat lövünk, túlmelegszik a lézer, így pontosan kelljen célozni.
Nem tudom, van-e OUT 191,12 a program elején, de ha nincs, gyorsítana kicsit.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #964 on: 2016.February.24. 20:14:21 »
hát írd át :)
amúgy jó hogy eszembe juttattad, nyitnom kéne neki egy topikot
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9950
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #965 on: 2016.February.24. 21:19:15 »
hát írd át :)
Ahhoz el kéne mélyednem a játék felépítésében, még meglátom. De lényegét tekintve ugyanaz lenne, csak az ellenség kiindulási koordinátája lenne más, a haladási irányban nem -1 hanem +1 -gyel növekedne a függőleges pozíció, és a krapek a képernyő alján mozogna. A többi csak grafika.

Szerintem nem kell nyitnod új topikot, hanem az eddigieket áthelyezni új topikba és ott folytatni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9950
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #966 on: 2016.March.19. 18:57:29 »
Igazából az a kérdés, hogy van nem BASIC program ZX81-re? :-)
Láttam Áttörés klónokat a linken. Az gondolom, nem basic. Eléggé nehéz lenne basicben a vízszintes scroll-t megcsinálni az egész képernyőre, pedig nagyon poén lenne, gondolkoztam már ezen. Lenne két videólap, és amíg az egyik látszik, addig a másikon átrajzolná a pályát, majd megjelenítené. Ha karakteres képernyőn dolgozunk, és az editor is arra van megnyitva, akkor "csak" egy del-t kéne nyomni mindegyik sor elejére, és balra menne az egész, a sorok végére meg kirajzolni az új karaktert. A képernyő tartalmát tömbben tárolni talán nem lenne jó, inkább a képernyőről kéne leolvasni, mi van ott. Bár a felszálló rakétáknak a koordinátáit is kéne tudni.
Gondolkoztam már scrollozó bomberen is, ami a legelső házat mindig kirajzolja a végére is, és így megy körbe-körbe. Ott be lehetne lőni, hogy ne az egész képernyő scrollozzon, hanem a legmagasabb házhoz igazítsa. Ezzel a játék egyre gyorsulna. Ráadásul a repcsi is mindig ugyanabban a vízszintes pozícióban lenne, még azt se kéne mozgatni, attól aztán szupergyors lenne. :D Na meg a bombát kéne mozgatni a képernyővel és a koordinátáját számon tartani. A bomba is körbemehet, és a képernyő elejére kerülhet, vagy nehezítésként olyankor eltűnhet.

Ha basicben íródtak azok az Áttörék klónok ZX81-re, kíváncsi lennék, hogy oldották meg.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7120
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #967 on: 2016.March.19. 19:19:01 »
Szerintem ZZZIP-elve lehet jó sebességet elérni a Scramble klónokkal is karakteres megvalósításnál.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #968 on: 2016.March.19. 19:52:08 »
Szerintem ZZZIP-elve lehet jó sebességet elérni a Scramble klónokkal is karakteres megvalósításnál.

a scrollt hogyan oldanád meg? nekem ötletem sincs, szerintem nem is lehet :) hacsak nem egy asm rutinnal
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9950
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #969 on: 2016.March.19. 19:55:14 »
a scrollt hogyan oldanád meg? nekem ötletem sincs, szerintem nem is lehet :) hacsak nem egy asm rutinnal
Amit írtam, DEL karakterkódokkal a sorok elején, az nem lenne jó? Nyilván van egy rakat hátránya.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #970 on: 2016.March.19. 20:02:37 »
Amit írtam, DEL karakterkódokkal a sorok elején, az nem lenne jó? Nyilván van egy rakat hátránya.

pár sor scrollozása is tök lassú lenne vele...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9950
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #971 on: 2016.March.19. 20:08:17 »
pár sor scrollozása is tök lassú lenne vele...
Hát igen, de más megoldás nincs szerintem.
Főleg, hogy a 0-ás csatornára kéne printelni, ha jól sejtem, hogy működjön a DEL, az lassítaná a legjobban.

Vagy tömbökben tárolná a sorokat (pl. 40 karakter hosszúakat), és azokat írná ki állandóan a 102-es csatornára, felülírva az előzőt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9950
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #972 on: 2016.March.19. 20:11:55 »
A bombázó játékkal kapcsolatban még az jutott eszembe, érdekesebb lenne, ha nem is a repcsi kerülne egyre lejjebb, hanem a házak egyre feljebb. Így fel se tűnne, ahogy ereszkedünk le. Csak az a baj, a talaj is látszik, az meg bénán nézne ki, ha egyre feljebb kerülne, erre kéne valamit kitalálni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7120
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #973 on: 2016.March.19. 20:49:59 »
én is a tömb megoldásra gondoltam, és az LPRINT-re, vagy melyik print is a gyors, ZZZIPelve tuti elfogadható lenne a sebesség.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9950
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #974 on: 2016.March.19. 21:29:04 »
Ha nem az egész képernyő hosszában, hanem pl. csak fele méretű lenne a játékképernyő, akkor gyorsabb lenne ezzel a PRINT-es módszerrel? Sokat számít az, hogy egyetlen PRINT utasítás mennyit ír ki? Mert szerintem inkább a sok egymás utáni PRINT az, ami lassít.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos