Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 423915 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #810 on: 2015.September.05. 10:43:11 »
Ja és javítanám a 200. sort 32767 helyett 32768 adnák hozzá, hogy jó legyen.

32k-t nem tudsz hozzáadni mert a zzzzip nem fogja lefordítani, ezért a 32k-1! de ezt írtam is.
A Zzzzip előjeles 2 bájtos számokat tud kezelni, ezért 1 biten tárolja az előjelet. Ezért nem tud 32k fölé menni. De szerencsére poke és egyéb utasítások esetén (amikor gépi kódnak ad át paramétert), át lehet verni ezzel az összeadással. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #811 on: 2015.September.05. 10:45:52 »
Akkor meg nem használható a POKE a Zzzip ben mert így egy tárcímmel eltérőt írsz át.
Ez súlyos hiba.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #812 on: 2015.September.05. 11:12:16 »
Akkor meg nem használható a POKE a Zzzip ben mert így egy tárcímmel eltérőt írsz át.
Ez súlyos hiba.

ezt most nem értem :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #813 on: 2015.September.05. 11:41:11 »
ezt most nem értem :)
Csináld :
BASIC
GRAPHICS
SPOKE 255,4000,255
POKE 4000+32767,255
Így már érthető.

De meg etethető 32767+1 =7FFFh+1 =8000h

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #814 on: 2015.September.05. 11:49:20 »
értem én, de amikor ilyen kísérleteket meg teszteket csinál az ember akkor nem kell tökéletesnek lennie
sőt amúgy később se :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #815 on: 2015.September.05. 11:52:14 »
amúgy én annak idején elkezdtem egy karakteres módú poke-s basic játékot csinálni, amiben ha jól emlékszem 6x8 karakteres figurák voltak. csakhogy akkoriban már elkezdtem asm-ban kódolni, és végleg áttértem arra, úgyhogy ezt nem fejeztem be. sajnos el is veszett.

na most majd azért valamit összedobok talán így basicben, mert ez tök szórakoztató :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #816 on: 2015.September.05. 12:00:18 »
értem én, de amikor ilyen kísérleteket meg teszteket csinál az ember akkor nem kell tökéletesnek lennie
sőt amúgy később se :)
Igaz de ez olyan nagy hiba minta beírnánk sorszám nélkül a POKE 56,201 és enter.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #817 on: 2015.September.05. 12:09:02 »
amúgy én annak idején elkezdtem egy karakteres módú poke-s basic játékot csinálni, amiben ha jól emlékszem 6x8 karakteres figurák voltak. csakhogy akkoriban már elkezdtem asm-ban kódolni, és végleg áttértem arra, úgyhogy ezt nem fejeztem be. sajnos el is veszett.

na most majd azért valamit összedobok talán így basicben, mert ez tök szórakoztató :)
Én is ezért léptem be egy kicsit a Dot Collector javításába.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #818 on: 2015.September.05. 12:09:16 »
amúgy sajnos az spoke és a vidmem cím kiolvasása az lpt-ből se jó teljesen, hiszen ha a videólap átlóg egy másik szegmensre, mindjárt nem lesz jó simán csak így címezgetni

igazából egy "dave-poke" kéne (tehát direktben címezni amit a dave* lát), csak hát egy ilyen szubrutin megintcsak lelassítaná az egészet

marad a poke és a gányolás :P

*arra gondolok hogy amit videókép előállítására tud használni, azt a 64k-t direktben címezni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #819 on: 2015.September.05. 12:22:18 »
amúgy sajnos az spoke és a vidmem cím kiolvasása az lpt-ből se jó teljesen, hiszen ha a videólap átlóg egy másik szegmensre, mindjárt nem lesz jó simán csak így címezgetni

igazából egy "dave-poke" kéne (tehát direktben címezni amit a dave* lát), csak hát egy ilyen szubrutin megintcsak lelassítaná az egészet

marad a poke és a gányolás :P

*arra gondolok hogy amit videókép előállítására tud használni, azt a 64k-t direktben címezni
Annak már komoly grafikának kell lennie.

Esetleg a Zzzip lefordít "USR ALOCATE?!?!" gépi kódot ?

A POKE addig jó míg a VIDEO a NICK C000h-FFFFh ig van
Ha már lejjebb van akkor már a SPOKE kell vagy gépi kód.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #820 on: 2015.September.05. 20:39:27 »
ennek sok értelme nincs, és nem tudom miért csináltam :D
talán izometrikus jellegű pályák rajzolásához jó lehet

Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #821 on: 2015.September.08. 22:22:43 »
elkezdtem írni egy 4 színű karakter editort
4x8 pixel, 4 szín

még sehogy se áll, illetve most jön az hogy az editált mező adataiból a karaktert generáljam

Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #822 on: 2015.September.08. 23:40:30 »
már is itt egy új mert rájöttem hogy itt 1 karakter készítésének nincs sok értelme, ezért eleve 2x2 karakter editálása lesz
fapados lesz, szóval fix 4 karakter lesz, majd ki lehet iratni programsorként a végeredményt, és úgy felhasználni saját programban

Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #823 on: 2015.September.08. 23:43:27 »
1 karakter készítésének nincs sok értelme, ezért eleve 2x2 karakter editálása lesz
Esetleg lehet úgy is, hogy a program szedje szét az editált mezőt két karakterre. De a felhasználó egyetlen "karaktert" szerkeszt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #824 on: 2015.September.25. 22:11:34 »
milyen király lett volna, ha a basic-ben kihasználják ezt a színes karakteres dolgot, és a lista színesben jelent volna meg (syntax highlight)

még a szép színes billentyűzetünkhöz is illett volna :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)