Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 428916 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #795 on: 2015.August.02. 15:48:13 »
Igen, de a 0 és 1 közötti számokat a Zzzip nem nagyon szereti. Bár RGB-nél még valamennyire elfogadó. Na, majd meglátjuk... De valami módszer biztos van, amivel sorba állíthatóak a 255 színből egy adott színnek az árnyalatai...

huh, hát erről egy csomót beszélgettünk már itt, talán pont ebben a topikban
én és mások is csináltak ilyen szín sorbarendezőt
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #796 on: 2015.August.02. 16:53:36 »
huh, hát erről egy csomót beszélgettünk már itt, talán pont ebben a topikban
én és mások is csináltak ilyen szín sorbarendezőt
A színekről tényleg sok szó volt már, a palettáról, a 256 színről, de direkt ilyen elhalványulós effekt basicben tudtommal nem volt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #797 on: 2015.August.02. 17:56:32 »
A színekről tényleg sok szó volt már, a palettáról, a 256 színről, de direkt ilyen elhalványulós effekt basicben tudtommal nem volt.

de, pont ez volt
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #798 on: 2015.August.02. 18:01:44 »
de, pont ez volt
Pont ez nem volt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #799 on: 2015.August.03. 10:46:46 »
A legegyszerűbb megoldás szerintem, amit a ZZZIP is megeszik, data sorba tenni a színek értéketi, és onnan behívni, én úgy szoktam az árnyalatot kiszámolni, hogy tudom, a zöld 3 árnyalata 128,16,2, a piros 3 árnyalata 64,8,1 , a kéké pedig 32,4, mindig a legnagyobb szám a legsötétebb.
Piros 8 árnylata: 0 64 8 72 1 65 9 73
ezt leeht tovább fokozni a zölddel: 0 128 16 144 2 130 18 146 értékeket ha hozzáadod a piros sor utolsó, vagy utolsónak szánt értékéhez, akkor folytatódik az átmenet a sárgába.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #800 on: 2015.August.03. 13:01:23 »
A legegyszerűbb megoldás szerintem, amit a ZZZIP is megeszik, data sorba tenni a színek értéketi
Végülis ez is egy megoldás. Csak azt hittem, van valami egyszerűbb, valami matematikai függvénnyel leírható módszer, hogy ne kelljen külön data sorokat írni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1298
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #801 on: 2015.August.03. 15:57:30 »
Ez teljesen matematikai megoldás, csak képleteket nem futásidőben használod, hanem a program megírása során, a DATA sorok feltöltésekor. Egyébként lehet algoritmikusan is csinálni, de azt inkább nem akarnád kipróbálni, szerintem. Eléggé problémás a színleíró bájt nem túl triviális és felhasználó barát szervezése. Amire gondolok főbb vonalakban: egy módosított Bresenham vonalrajzoló algoritmussal a kezdő és befejező szín RGB ([0..7],[0..7],[0..3]) komponensei között átmenetet generálsz a kívánt lépésszámban, majd az átmenet színösszetevőinek helyiérték-bitenkénti kiértékelésével és az azokhoz tartozó színleíró bitkombináció összeállításával megadod az átmenet kívánt árnyalatait.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #802 on: 2015.August.19. 20:35:45 »
Ezt a képet találtam most. Arra gondoltam, talán viszonylag egyszerűen lehetne írni olyan programot, ami ehhez hasonló feladványokat talál ki, és egyre nehezedik. Akár basic-ben is, de így talán nem lehet olyan szépen megrajzolni azt a pár egyszerű ábrát.

[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline pear

  • EP lover
  • *
  • Posts: 825
  • Country: pl
  • Z80 only
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #803 on: 2015.August.19. 20:44:43 »
4x3x1=12

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #804 on: 2015.August.22. 17:33:16 »
lehetett volna egy olyan funkció basic-ben ami az ESC szekvenciákkal végezhető műveletek parancsait lecseréli ESC szekvenciásra. ronda lett volna tőle a kód, de bizonyára gyorsabb, rövidebb. egy közepesen bonyolult sound művelet otromba hosszú sorokat generál például :) persze angol tanulásnak kiváló volt!

amúgy gondolom a zzzzip meg is csinálja ezt az ESC-esítést
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #805 on: 2015.August.22. 19:06:26 »
persze angol tanulásnak kiváló volt!
Pl. pitch = árok. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #806 on: 2015.September.03. 22:33:20 »
csináltam egy összehasonlítást, poke és spoke
csak ránézésre lehet a sebességet látni, és nekem a poke kicsit gyorsabbnak tűnik :)
a videó cím hardcoded, szóval gányolás :)

a basic programokat is mellékeltem
sajnos a poke esetén az összeadás is kell mert csak így fordítja le a zzzip, tehát ez is lassítja a poke-s verziót
de ez csak teszt
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 979
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #807 on: 2015.September.04. 20:18:09 »
csináltam egy összehasonlítást, poke és spoke
csak ránézésre lehet a sebességet látni, és nekem a poke kicsit gyorsabbnak tűnik :)
a videó cím hardcoded, szóval gányolás :)

a basic programokat is mellékeltem
sajnos a poke esetén az összeadás is kell mert csak így fordítja le a zzzip, tehát ez is lassítja a poke-s verziót
de ez csak teszt
Ha nem nagy baj én egy kicsit javítottam a programokon, hogy működő képes legyen.
Zzzipelni nem tudom.
Nekem Emun a SPOKE gyorsabb mint a POKE.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #808 on: 2015.September.04. 23:28:02 »
aha ez jó, hogy a címet rendesen számolod ki. végre valaki megcsinálta :)

itt egy teszt, de a poke azért volt ugyanolyan sebességű mert volt benne egy összeadás, ezt most kivettem és a for-ba raktam a +32k-t (32k-1, mert 32k-val nem zzzippelhető!)

ja és beírtam több sor poke-t mert amúgy túl gyors lett volna a méréshez. sajnos még így is túl gyors, 1-2 másodperc alatt lefut, de már most is látszik hogy az spoke inkább 2mp a poke meg 1
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 979
  • Country: hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #809 on: 2015.September.05. 09:47:35 »
Tudod, hogy megint el írtad a programot?
A 200. sor hibás
Én még be tennék a
125 FOR Y=1 TO 20
155 NEXT Y
195 FOR Y=1 TO 20
225 NEXT Y

Ja és javítanám a 200. sort 32767 helyett 32768 adnák hozzá, hogy jó legyen.

A Zzzip ben tényleg gyorsabb a pooke
De BASIC ban Emun  a SPOKE teljesít jobban.