Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 429064 times)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2297
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #660 on: 2015.February.03. 21:20:32 »
Valójában mit csinál pontosabban a RANDOMIZE? Azt értem, hogy valódi véletlenszámok lesznek akkor, de pontosabban mi történik a gépben, ha kiadjuk? A program indításának pillanatában a bekapcsolás óta eltelt időből számítja ki a véletlenszámot? És ha csak parancs üzemmódban adjuk ki, hogy RANDOMIZE és utána PRINT RND(X), akkor is működik, nem?
Felesleges programon belül többször kiadni, hogy RANDOMIZE. Ha mégis kiadjuk, nem befolyásolja mégsem a következő RND függvényt, mert nem indítottuk újra a programot?

Az IS-BASIC-ben az RND függvény így működik (Részlet a Tippek és trükkök könyvből):
"Az egy és két byte hosszon tárolt két elővéletlen számból állítja elő az RND értékét. Az RND 65 535 különféle értéket vehet fel, de periodikus ismétlődés csak 524 287 érték után következik be. Az RND kiszámítása (X+32 768)/65 536 - összefüggéssel történik. A képletbe X értékét a 246-247H memóriarekesz tartalma szolgáltatja. A memóriarekesz tartalma az előző tartalomtól és a 211H címen tárolt értéktől függ."

A RANDOMIZE parancs arra van, hogy az RND függvénynek kezdőértéket adjon, a bekapcsolástól eltelt idő alapján.

*** Speicherplatz zu klein

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #661 on: 2015.February.03. 22:01:38 »
tehát lényegében a random kezdőértékét a randomize utasítással TE adod meg, hiszen te indítod el a programot egy adott időben a bekapcsolás után

ha mindig tök pontosan ugyanannyi idő tellne el a gép indítása és a randomize függvényt tartalmazó sor elérése között, akkor mindig ugyanazok a random számok jönnének
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #662 on: 2015.February.04. 22:33:46 »
gondoltam írok valami hasonló "engint" mint a régi basic játékaimban volt, pl a mega pacman-ban

scrollos, ez a lényege!

egyelőre a scroll van meg
lehet paraméterezni mekkora legyen a játéktér, mekkora rész látszódjon, elvileg intelligensen lekezel majd mindent, ha megírom és nem lesz bugos :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #663 on: 2015.February.04. 22:37:11 »
itt egy jobb, nem kell várni a kirajzolásra (persze emun végtelen sebességgel hamar megvan)
ja ami extra hogy a karakter col16-os nagy ugrásokkal mozog, de a scroll karakteresen követi (egy fokkal finomabb)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #664 on: 2015.February.05. 00:02:42 »
képzeljétek rajzoltam egy kört basic-ből :D
úgy értem sin meg cos függvényekkel
életemben sose rajzoltam még így, mert mindig is hülye voltam a matekhoz
viszont mélyen a szívemben :) sejtettem hogy megy és sikerült is! :)
ez nagyon vicces :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #665 on: 2015.February.05. 00:11:51 »
itt az első eredmény :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #666 on: 2015.February.05. 12:59:55 »
egyelőre a scroll van meg
Ez nagyon poén, tovább kéne fejleszteni pacman játékká, például úgy, hogy egymás alatt lennének a Dot collector pályái, és át lehetne mászkálni egyikből a másikba, közben a szörnyek is ott lófrálnának véletlenszerűen. Vagy akár kígyós játék is lehetne.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #667 on: 2015.February.05. 16:53:23 »
Ez nagyon poén, tovább kéne fejleszteni pacman játékká, például úgy, hogy egymás alatt lennének a Dot collector pályái, és át lehetne mászkálni egyikből a másikba, közben a szörnyek is ott lófrálnának véletlenszerűen. Vagy akár kígyós játék is lehetne.

egy általános "engint" akarok csinálni belőle, amivel bárki tud majd egyszerűbb játékokat csinálni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #668 on: 2015.February.05. 18:10:33 »
egy általános "engint" akarok csinálni belőle, amivel bárki tud majd egyszerűbb játékokat csinálni
Jó, és a sebessége is egész jó, zzzipelve meg sztem tökéletes is lenne a sebessége.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #669 on: 2015.February.05. 22:38:18 »
na már nem lehet belemenni a falba
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #670 on: 2015.February.06. 20:59:23 »
na már nem lehet belemenni a falba
Durva, hogy ilyet is meg lehet csinálni...
Szóval ez egy nagy videólap, aminek mindig másik részét látjuk? És a PRINT AT utasítással elérhetjük az alsóbb részeit is, amik nem látszanak?
Oldalirányba ilyen mozgást már gondolom, nem lehetne megcsinálni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #671 on: 2015.February.06. 21:06:34 »
szipucsu, ez kb ugyanaz lesz mint a megapacman c. játékomban, az is sima basic:
http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Mega_Pac_Man.htm

igen, sajnos oldalirányú scrollt így nem lehet
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #672 on: 2015.February.08. 11:17:36 »
na már nem lehet belemenni a falba
Ez a változat véglegesnek tekinthető, mint engine?

Volt valami eljárás, ami labirintust generál. Azt kéne ebbe beletenni, és el kéne jutni mondjuk a bal felső sarokból a jobb alsóba. Más kérdés, hogy a labirintus kirajzolása nem 1 másodpercig tartana.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #673 on: 2015.February.08. 11:19:40 »
na már nem lehet belemenni a falba
Látom, minden sorban mások a színek. Szerintem érdemes lenne színátmenetesre megcsinálni. Akár úgy, hogy pl. a teteje lenne a legsötétebb, az alja a legvilágosabb, vagy akár úgy, hogy menet közben hol halványodna, hol sötétedne felváltva. Utóbbi lenne a látványosabb.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #674 on: 2015.February.08. 11:41:59 »
dehogy végleges, semmi se végleges benne, hiszen csak most kezdtem el :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)