Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 423664 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #645 on: 2014.November.21. 11:07:38 »
Mármint milyen kód válik olvashatatlanná? Eddig nem vettem észre hibát.
A program kód.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #646 on: 2014.November.21. 14:38:41 »
A program kód.
Ez hogyan mutatkozik meg? Most kipróbáltam, betöltöttem egy basic programot, beírtam az elejére, hogy SET 26,0, elindítottam, később megállítottam, de ugyanúgy ki tudom listázni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #647 on: 2014.November.21. 14:45:50 »
Ez hogyan mutatkozik meg? Most kipróbáltam, betöltöttem egy basic programot, beírtam az elejére, hogy SET 26,0, elindítottam, később megállítottam, de ugyanúgy ki tudom listázni.
Ki listázni ki tudod, de nehezebb olvasni, mert elő kell venni a gép könyvet, hogy tudjad, hogy az STATUS ON.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #648 on: 2014.November.21. 15:00:06 »
Ki listázni ki tudod, de nehezebb olvasni, mert elő kell venni a gép könyvet, hogy tudjad, hogy az STATUS ON.
Most már értem. Úgy értettem, hogy elrontja a listázást és olvashatatlan lesz a programlista, ha ezt használjuk.
Végülis annyira nem probléma. Ha ír az ember egy programot, akkor az elejére beteszi a beállításokat, utána el is felejtheti. De tényleg jobban mutat a STATUS ON.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #649 on: 2014.November.23. 12:57:22 »
Érdekességek, bugok a demokazettán lévő Bomber játékkal kapcsolatban:

- Nincs az elején RANDOMIZE, így mindig ugyanúgy rajzolja ki a házakat.
- 0-ás képernyőn fut, 102-es képernyőn gyorsabb lehetett volna, bár a sebesség így is megfelelő.
- Ha sok bombát dobálunk le egymás után úgy, hogy nem talál, akkor megtelik a hangbuffer és hosszú másodpercekre megáll a játék. Ez a legalsó sorokban próbálható ki, amikor már nincs több ház. Ha egy bomba leér teljesen, a zuhanás hangjának el kéne hallgatnia, de nem hallgat el.
- "Játszható" EXT 1 botkormánnyal is.
- A KEY CLICK-et nem kapcsolja ki az elején a program. Ez akkor rossz, ha nem sorban töltjük be a programokat a demokazettáról, hanem önmagában csak ezt.
- Ha egy közvetlenül alattunk lévő házra ejtünk bombát, a ház leomlása közben a repülő eleje eltűnik hosszabb időre is.
- Ha hosszabb ideig omlik egy ház, a repülő hangja elhallgat.
- Simán meg lehetett volna csinálni, hogy két szín legyen a képernyőn.

És, a másik topikban felvetődött, hogy akár attribútum képernyőre is meg lehetne csinálni, így jó sok szín lehetne.

Meg lehetne csinálni akár a CHR&BOMB kibővített változatát, ahol az átdefiniált karaktereket el is lehetne menteni, és a Bomber is színes lenne. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #650 on: 2014.December.03. 18:43:06 »
Az Altair BASIC-ben írt gyufajátékot "jobb helyeken" így írják meg:

  100 PROGRAM "Gyufa.bas"
  110 RANDOMIZE
  120 CLEAR SCREEN
  130 LET X=21
  140 PRINT "   **** GYUFAJATEK ***":PRINT
  150 PRINT X;"gyufaszallal jatszunnk."
  160 PRINT "Felvaltva 1-3 szalat vehetunk el."
  170 PRINT "Aki az utolso szalat huzza, veszit!":PRINT
  180 DO
  190   LET L=MOD((X-1),4)
  200   IF L=0 THEN LET L=MIN(RND(3)+1,X)
  210   LET X=X-L:LET G=-1
  220   PRINT L;"szalat huztam. Maradt";X:PRINT
  230   IF X>0 THEN
  240     PRINT "A huzasod:";
  250     DO
  260       LET K=VAL(INKEY$)
  270     LOOP UNTIL K>0 AND K<4
  280     PRINT K
  290     LET X=X-K:LET G=0
  300     IF X<0 THEN
  310       PRINT "Nincs mar ennyi szal!"
  320       LET X=0
  330     END IF
  340     PRINT TAB(19);"Maradt";X:PRINT
  350   END IF
  360 LOOP WHILE X>0
  370 IF G THEN
  380   PRINT "Vesztettem..."
  390 ELSE
  400   PRINT "Az utolso szalat vetted el. Vesztettel!"
  410 END IF

Nem véletlenül kezd a gép a programban: mindig az veszít, aki kezd, tehát illik mindig nyerni...
« Last Edit: 2014.December.03. 19:29:31 by Lacika »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #651 on: 2014.December.09. 20:18:42 »
GRAPHICS HIRES 16 után hogyan lehet tényleg 16 színt használni? Ha 7-nél nagyobbat adok meg SET INK-nél, akkor nem jó szín jelenik meg, vagy semmi. Próbáltam kiadni előtte a SET BIAS valamennyit, de akkor is ugyanaz a 7 szín jelenik meg 7 fölött is, mint 7 alatt. Biztos nagyon egyszerű a válasz, csak én nem jövök rá...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #652 on: 2014.December.09. 21:06:55 »
GRAPHICS HIRES 16 után hogyan lehet tényleg 16 színt használni? Ha 7-nél nagyobbat adok meg SET INK-nél, akkor nem jó szín jelenik meg, vagy semmi. Próbáltam kiadni előtte a SET BIAS valamennyit, de akkor is ugyanaz a 7 szín jelenik meg 7 fölött is, mint 7 alatt. Biztos nagyon egyszerű a válasz, csak én nem jövök rá...

a biasnál adtál meg rossz számot
1-7: bias "1"
8-15: bias "2"
ha így érthető
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #653 on: 2014.December.10. 14:26:47 »
a biasnál adtál meg rossz számot
1-7: bias "1"
8-15: bias "2"
ha így érthető

Nem volt világos. Szóval színkódot kell megadni utána. Azt hittem, hogy az adott 8-as csoport sorszámát.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #654 on: 2014.December.10. 14:37:22 »
a biasnál adtál meg rossz számot
1-7: bias "1"
8-15: bias "2"
ha így érthető
Ez nem BASIC-ben van így, hanem NICK közvetlen port írásnál.

BASIC-ben 0-255-ig lehet megadni, amit aztán majd leoszt az EXOS a NICK-nek.
Tehát BIAS 0-7 esetén 0,1,2,3,4,5,6,7 lesz 8-15 színek.
8-15 esetén 8,9,10,11,12,13,14,15, stb

Úgyis lehet mondani, hogy ami színt megadsz, az azt tartalmazó 8 színes csoport lesz.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #655 on: 2014.December.10. 19:47:03 »
BASIC-ben 0-255-ig lehet megadni, amit aztán majd leoszt az EXOS a NICK-nek.
Tehát BIAS 0-7 esetén 0,1,2,3,4,5,6,7 lesz 8-15 színek.
8-15 esetén 8,9,10,11,12,13,14,15, stb

Szóval az egyszerűség kedvéért SET BIAS 0 lehet az első színcsoport, SET BIAS 8 a második, utána jön SET BIAS 16, 24, 32, 40, 48, 56...
Szóval ha valaki basic-ben akar kísérletezgetni, milyen színek lennének jók, gondol egy számot 10 és 256 között és beírja a SET BIAS után. :D
Bár szerintem egyszerűbb lenne, ha SET BIAS 1,2,3,4,5,6...-ként lehetne megadni a színcsoportokat, nem tudom, ki hogy van ezzel.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #656 on: 2014.December.19. 19:38:27 »
hm milyen tök jó basic demókat lehetett volna írni...
úgy értem jobbakat mint amiket csináltak :)
elkezdtem egyet, persze sehogy se áll, aki akarja folytassa :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #657 on: 2014.December.19. 21:46:33 »
aki akarja folytassa :)
Kegyetlen értelmes lett...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #658 on: 2014.December.30. 16:45:18 »
Fogadjunk, hogy ezt a Spectrum játékot basicben írták. Átírni nem, de újraírni érdemes lenne EP-re, mondjuk jövő karácsonyra. Szép színesre meg lehetne csinálni, mert a játéktér nagy részén nem kell figyelni ütközésekre és semmire. Endinek gondolom, már vannak is ötletei. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #659 on: 2015.February.02. 20:33:55 »
Pl. brutális nagy élmény volt, amikor 1x évesen rájöttem hogy miért kell a randomize függvény, és hogy az a "külső világból" kell hogy vegyen egy információt (time, azaz a bekapcsolás óta eltellt idő a RUN pillanatában, amit ügye én hoztam létre), hogy "belül" - hajjaj - "randomnak" tűnhessen. :)
Valójában mit csinál pontosabban a RANDOMIZE? Azt értem, hogy valódi véletlenszámok lesznek akkor, de pontosabban mi történik a gépben, ha kiadjuk? A program indításának pillanatában a bekapcsolás óta eltelt időből számítja ki a véletlenszámot? És ha csak parancs üzemmódban adjuk ki, hogy RANDOMIZE és utána PRINT RND(X), akkor is működik, nem?
Felesleges programon belül többször kiadni, hogy RANDOMIZE. Ha mégis kiadjuk, nem befolyásolja mégsem a következő RND függvényt, mert nem indítottuk újra a programot?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos