Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 423705 times)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #135 on: 2011.July.16. 23:10:55 »
Ez utóbbit 30-40 "szobássá" fejleszthetnéd... :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #136 on: 2011.July.16. 23:52:45 »
Ez utóbbit 30-40 "szobássá" fejleszthetnéd... :)
Labirintus, amiben el lehet tévedni? Nem rossz ötlet. Könnyebb lenne, mint mozgó ellenségeket és összegyûjtendõ tárgyakat építeni be. De lehet, azzal együtt kéne 30-40 szoba...
BASIC-be be lehet egyáltalán annyi szobát programozni? Hol tárolná a gép? És ezt az egy szobát is veszett lassan rajzolja ki... Igaz, a Zzzip segítene, ha le lehet fordítani (+ megszakítások és minden tiltása a szobák kirajzolásának idejére).
Ha DATA sorokban tárolódnának a szobák, azt a Zzzip lehet, hogy nem tudná legyûrni mind.
Nem tudom, mit lehetne megvalósítani belõle...
Mondjuk winchesterrõl utántöltõs szobák gyorsan betöltõdnének.
Összegyûjtendõ tárgyaknál azt is tárolni kéne valami változókban, hogy a 40 szobák melyikében mely tárgyat gyûjtöttük már össze, hogy ne jelenjenek meg újra, hiába vannak ott a DATA sorokban a tárgyra vonatkozó adatok.
Nagyon komoly, 2011-ben IS-BASIC játék program írásának problémái!

Ötletek?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #137 on: 2011.July.17. 08:46:38 »
Az Endi-féle Miner-ben DATA sorokban vannak apályák. Zzzip-pel mûködik és rengeted pálya elférne így a memóriában.

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #138 on: 2011.July.17. 14:06:51 »
Részemrõl sík hülye vagyok hozzá, csak látom a fantáziát abban, amit eddig összehoztál. :-)
Egy "ilyennel" szívesen játszik az ember. :-) A megtalálandó tárgyak, (esetleges ellenségek) random is lehetnének, hogy sokadszorra játszva se legyen egyszerû a játék. :-) (Valami rutin biztos tudná véletlenszerûen generálni a tereptárgyakat, ellenségeket...)


Labirintus, amiben el lehet tévedni? Nem rossz ötlet. Könnyebb lenne, mint mozgó ellenségeket és összegyûjtendõ tárgyakat építeni be. De lehet, azzal együtt kéne 30-40 szoba...
BASIC-be be lehet egyáltalán annyi szobát programozni? Hol tárolná a gép? És ezt az egy szobát is veszett lassan rajzolja ki... Igaz, a Zzzip segítene, ha le lehet fordítani (+ megszakítások és minden tiltása a szobák kirajzolásának idejére).
Ha DATA sorokban tárolódnának a szobák, azt a Zzzip lehet, hogy nem tudná legyûrni mind.
Nem tudom, mit lehetne megvalósítani belõle...
Mondjuk winchesterrõl utántöltõs szobák gyorsan betöltõdnének.
Összegyûjtendõ tárgyaknál azt is tárolni kéne valami változókban, hogy a 40 szobák melyikében mely tárgyat gyûjtöttük már össze, hogy ne jelenjenek meg újra, hiába vannak ott a DATA sorokban a tárgyra vonatkozó adatok.
Nagyon komoly, 2011-ben IS-BASIC játék program írásának problémái!

Ötletek?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #139 on: 2011.July.17. 14:26:02 »
Olyat tuti lehetne, hogy néhány krapek véletlenszerûen mászkálna a pályán össze vissza. És lehetne szörnyike, ami átmegy mindenen és a játékos felé tart, persze vmivel kisebb sebességgel.
Elõször egyképernyõs ügyességi játékká lehetne "fejleszteni", aztán sokszobássá.
Érdekesebb lenne, ha a krapekok "pakolnák" le a felszedendõ cuccot véletlenszerûen és néha olyan cuccot is tennének le, amin mi nem tudunk átmenni, de õk igen, és ha átmennek rajta, akkor eltûnne a cucc és újra tudnánk arra menni. Meg aknákat is tehetnének le, amikre ha rálépünk, kampec.
Leírni persze könnyû, rá kéne szánni az idõt, hogy meg is csináljam. :D
Az a baj, már vagy 10 éve dobtam össze, ami kész van eddig és nem is tudom már, mi micsoda a programlistában. Átnézhetnétek, van-e valami, amit egyszerûbben meg lehetne csinálni, mint ahogy most van.
Pl. a képernyõ kirajzolása sztem azért lassú, mert változókba írja a képernyõ tartalmát és onnan nézi, mi van a játékos "alatt". Ha a képernyõrõl olvasná le, akkor lassabb lenne a játék, de talán Zzzippel fordítva beleférne. De valószínû ezt mindenképpen meg kell változtatni, ha a változó tereptárgyakat bevetjük, mert azokat is figyelni kell.

Valakinek lenne kedve olyan ellenséges krapekot tervezni (karakter átdefiniálásával), ami mindig elõnézetbõl látszódna? Pl. létrán felmászás közben is úgy nézne ki, mint mikor megy, és ez nem lenne zavaró...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #140 on: 2011.July.17. 17:16:11 »
Épp ideje, hogy István újra aktiválja Magát. :-)
Állítólag olvassa a fórumot, de hónapok óta egy betût nem írt, az alkalom így már adott rá, hogy megtegye. :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #141 on: 2011.July.18. 10:40:42 »
A Hungry Creature játékban véletlenszerûen mozognak a szörnyek, úgy, hogy mennek egy adott irányba, és ha falhoz vagy elágazáshoz érnek, akkor véletlenszerûen újra kitalálja a gép, melyik irányba menjenek tovább. Asszem, a basic "forrás" is megvan, abból ki lehetne nézni, hogyan sikerült ezt megoldani, és be lehetne építeni ebbe a játékba is.
De akár a Hamika megfelelõ részét is át lehetne ide építeni, és akkor kígyót lehetne a pályán irányítani, vagy az mozogna véletlenszerûen, mint ellenség. "Repülõ" ellenség is lehetne, ami mindenen keresztülmegy.
A kevés szín probléma. Ezért is kérdeztem régebben ebben a topikban, lehet-e ezzel valamit kezdeni. Az a baj, ha más színû egy karakter, akkor a karakterfigyelés (pl. ütközéseknél) nem mûködik. Attus a Gombócfalóban valahogy másképp oldotta meg az ütközést, az nekem kicsit magas. (Én GET #102-vel, Attus LOOK #102-vel, azt hiszem.)
« Last Edit: 2011.July.18. 10:44:01 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #142 on: 2011.July.18. 12:00:38 »
Hamikából anno csináltam olyan változatot, amivel a kevésbé ügyes játékosoknak lehetett sikerélményt szerezni.
A kukac kerülte a falakat, és ha kaját érzett a közelben, akkor automatikusan arra fordult.
Mondjuk a sok IF-tõl eléggé lelassult, Zippelni kellett.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #143 on: 2011.July.18. 13:03:02 »
Hamikából anno csináltam olyan változatot, amivel a kevésbé ügyes játékosoknak lehetett sikerélményt szerezni.
Nem keresed elõ?
Orra is volt a kígyónak, amivel a kaja szagát érzékelte? :D


Tegnap belebotlottam egy Own Programs mappába, most azt nézegetem át. Hamika "továbbfejlesztményt" is találtam: [ Guests cannot view attachments ]
Zzzippel van fordítva. Nem tudom, mennyire kész változat, tesztelni kéne. A BASIC forrást még keresem. A pályaszerkesztõ is elméletileg mûködik, de nem tudom, a szerkesztett pálya tényleg megjelenik-e. Sebességnek kb. 15-öt érdemes beállítani, annál kisebbel elég nehéz. Kb. 15 éve követhettem el ezt. A Dumplings Eater elméletileg gombócfalót akart jelenteni. A fõmenü itt is hagy némi kívánnivalót maga után:

[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #144 on: 2011.July.18. 15:01:30 »
Nem keresed elõ?
Eddig még nem bukkantam rá :-(
Ez még a kazettás idõkben volt...

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #145 on: 2011.July.18. 16:02:38 »
Talán Commodore Plus 4-re volt egy nagyon hasonló bombázó játék. Annyira megihletett, hogy még azt is megkérdezi, el akarjuk-e indítani a játékot, ahogy Plus 4-en. (Ezt talán ki lehetne szedni a programból.)
A programlistát nézegetve volt néhány nem elegáns megoldás (pl. program közepén ENVELOPE definíció, amin mindig végigmegy, amikor odaér), de mûködik.

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #146 on: 2011.July.18. 20:17:06 »
Hogyan lehet az OUT 191,12 (vmi várakozás kikapcsolása) és a POKE 56,201 (megszakítások kikapcsolása) hatását visszaállítani eredeti értékre?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #147 on: 2011.July.18. 21:39:22 »
Hogyan lehet az OUT 191,12 (vmi várakozás kikapcsolása) és a POKE 56,201 (megszakítások kikapcsolása) hatását visszaállítani eredeti értékre?
out 191,4
poke 56,245

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #148 on: 2011.July.18. 21:42:50 »
out 191,4
poke 56,245
Köszi! Látom, te is jól megjegyeztél ilyen EP-s számokat. Bezzeg töribõl az évszámok nem mentek ilyen könnyen. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #149 on: 2011.July.19. 00:00:48 »
Ebben a játékban az elsõ szinten egy ûrhajóból kinézve látjuk a "terepet" és úgy kell kormányozni az ûrhajónkat, hogy az ellenséges ûrhajó a célkereszt közepébe kerüljön és így ki lehessen lõni. Az ûrhajónk kormányzása abban nyilvánul meg, hogy az ellenséges ûrhajó ellentétes irányba mozog azzal, mint amilyen irányba kormányzunk. (Kivéve a fel és le irányt.) Az ellenséges ûrhajó persze gyorsan mozog, így nehéz dolgunk van. Õ is lõ ránk, és tíz találat után végünk. Sietni sem árt, mert az üzemanyag sem végtelen. Arra is figyelni kell, hogy az ellenség ne kerüljön ki a képernyõbõl, mert így eltûnik elõlünk és megszökik. Mi 9 találatot kibírunk, az ellenségnek viszont elég egyetlen találat a megsemmisüléshez.
A második szinten hasonló történik, csak más szemszögbõl, oldalról látjuk saját ûrhajónkat és az ellenséget. Itt egyetlen találattól végünk, az ellenség megsemmisítéséhez viszont 4 találat kell.
Kellemes, hogy a háttérben a csillagok "hunyorognak", viszont a mozgó cuccok letörlik a csillagokat, ha útjukba kerülnek. Az elsõ pályán ha fent kerül ki az ellenség a képbõl, ottmaradnak a nyomai. Szóval nem tökéletes.

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos