Igazából az a kérdés, hogy van nem BASIC program ZX81-re?
Láttam Áttörés klónokat a linken. Az gondolom, nem basic. Eléggé nehéz lenne basicben a vízszintes scroll-t megcsinálni az egész képernyőre, pedig nagyon poén lenne, gondolkoztam már ezen. Lenne két videólap, és amíg az egyik látszik, addig a másikon átrajzolná a pályát, majd megjelenítené. Ha karakteres képernyőn dolgozunk, és az editor is arra van megnyitva, akkor "csak" egy del-t kéne nyomni mindegyik sor elejére, és balra menne az egész, a sorok végére meg kirajzolni az új karaktert. A képernyő tartalmát tömbben tárolni talán nem lenne jó, inkább a képernyőről kéne leolvasni, mi van ott. Bár a felszálló rakétáknak a koordinátáit is kéne tudni.
Gondolkoztam már scrollozó bomberen is, ami a legelső házat mindig kirajzolja a végére is, és így megy körbe-körbe. Ott be lehetne lőni, hogy ne az egész képernyő scrollozzon, hanem a legmagasabb házhoz igazítsa. Ezzel a játék egyre gyorsulna. Ráadásul a repcsi is mindig ugyanabban a vízszintes pozícióban lenne, még azt se kéne mozgatni, attól aztán szupergyors lenne.
Na meg a bombát kéne mozgatni a képernyővel és a koordinátáját számon tartani. A bomba is körbemehet, és a képernyő elejére kerülhet, vagy nehezítésként olyankor eltűnhet.
Ha basicben íródtak azok az Áttörék klónok ZX81-re, kíváncsi lennék, hogy oldották meg.