Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Általános BASIC Kérdések (Read 428666 times)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #495 on: 2013.November.01. 22:35:53 »
Quote from: endi
na itt egy új, az új ORKSOFT DEMÓÓÓ!!!! :D
Endi ezt "normál" módon is rakosgasd ki, mert van aki eredeti EP -t használ és nem Emu -t! ;-)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3197
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #496 on: 2013.November.01. 23:25:35 »
Kis "optikai tuning".

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3197
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #497 on: 2013.November.01. 23:29:44 »
A BOLYGO eljárást valakinek nincs kedve "átírni" radiánba? A TP változatba gondoltam üres várakoztató ciklusok helyett... Már a gimiben sem állt rá az agyam a radiánra. :smt012

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #498 on: 2013.November.01. 23:52:36 »
Quote from: Lacika
Kis "optikai tuning".
a bias színekkel még a piros "lávára" is lehet rajzolni, még látványosabb lesz, nulla proci időt használva
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #499 on: 2013.November.02. 00:05:32 »
na itt van 3 demó rész amiben basic-el rajzolt dolgokat használtam
1: paletta rotálás, távolodó csillagok
2: a középső parallax scrollos rasztercsík
3: a buborékok
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #500 on: 2013.November.02. 00:12:37 »
De honnan tudod azt előre, hogy odaszórsz egy rakás pixel szmötyit, aminek ha villogtatod a színét, az tök jól fog kinézni?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #501 on: 2013.November.02. 00:19:37 »
Quote from: Zozosoft
De honnan tudod azt előre, hogy odaszórsz egy rakás pixel szmötyit, aminek ha villogtatod a színét, az tök jól fog kinézni?
jaj hát tök egyszerű, szerintem ránézésre látható hogy vannak kirajzolva
sőt, sokkal jobbakat is lehetett volna, csak hát annak idején az igazi EP-n ügye ki kellett várni míg megrajzolja és jó lassú volt :)
főleg hogy én gondolkodás helyett kísérletezni szoktam inkább míg kijön valami jó eredmény
aki jobb matekos az pl szinuszkoszinusz izékkel meg hasonlókkal sokkal jobbat tudna, főleg ma egy gyors emulátorban :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #502 on: 2013.November.02. 00:33:29 »
itt egy új additív robbanás
most az rgb függvényt használtam
előbb szép pirosan egymásra adódnak a piros színek, aztán belejön a zöld, majd a kék
emulátort max sebességre kell kapcsolni hogy élvezhető legyen
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #503 on: 2013.November.02. 13:32:59 »
na ez most béna, de a lényeget mutatja amit akartam, hogy ilyen sakktáblásat is lehet
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3197
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #504 on: 2013.November.02. 18:06:12 »
Quote from: endi
a bias színekkel még a piros "lávára" is lehet rajzolni, még látványosabb lesz, nulla proci időt használva
És hogy töltöm ki a zárt alakzatokat? Nekem egyik line style-ban sem sikerült az alatta lévő "láva" miatt.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #505 on: 2013.November.02. 18:23:36 »
Quote from: Lacika
És hogy töltöm ki a zárt alakzatokat? Nekem egyik line style-ban sem sikerült az alatta lévő "láva" miatt.
hát olyat rajzolj amihez nem kell fill
vagy írj rá karaktereket...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #506 on: 2013.November.03. 15:29:06 »
itt egy új robbanás, szerintem állat :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #507 on: 2013.November.03. 20:44:19 »
jó lett :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #508 on: 2013.December.08. 01:45:17 »
Az a baj, nem lehet akármekkora véletlen számot generálni:

[ Guests cannot view attachments ]

Márpedig nekem ilyen nagy kéne.
Hogyan lehetne valami elegáns eljárást vagy hasonlót írni, amivel "akármekkora" véletlen szám generálható? Tudom, a véletlen számok összeadása és véletlenszerű szorzása véletlen számokkal is csodákra képes, de ezt nem tudom, hogyan lehetne megcsinálni... Pedig biztos egyszerű, de a matekos dolgok nem az erősségeim.
Valami olyan programrész kéne, amihez csak meg kell adni, max. mekkora lehet a szám, és mindig ahhoz igazodva generál véletlen számot.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Általános BASIC Kérdések
« Reply #509 on: 2013.December.08. 08:42:46 »
Az nem jó, hogy 0-9-ig generálsz számokat, és mindig annyit, amekkora számot akarsz, és a végén szépen összefűzöd őket egy sztringbe, vagy mindegyiket a megfelelő helyiértékkel megszorzod, és összeadod?

Valahogy így:
Code: [Select]
osszeg=0
for i=1 to szamjegyek
  osszeg=osszeg+rnd(9)*10^i
next i

Ha ez nem megy túlcsordulás miatt, akkor marad a sztringes, összefűzéses megoldás.