Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Uberswap (C64) (Read 7223 times)

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1362
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re:Uberswap (C64)
« Reply #15 on: 2021.March.15. 16:48:35 »
Ahol THEN után van egyből RETURN, nyilván nem lehet END DEF-re cserélni, így pl. GOTO kéne, és egyelőre hagyni, ahogy van, és ha meglesznek a sorszámok, akkor kellene átírni.

EXIT DEF doesn't work in this case?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Uberswap (C64)
« Reply #16 on: 2021.March.15. 17:36:39 »
Bocs, zenet nem hallottam, csak egy effektet, igen, a sorszamok hosszuak, de mindegyik 0-ra vegzodik, igy az utolso 0 lecsipheto.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10101
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Uberswap (C64)
« Reply #17 on: 2021.March.15. 17:51:20 »
EXIT DEF doesn't work in this case?
Cool, I have just tried it, it works!

sorszamok hosszuak, de mindegyik 0-ra vegzodik, igy az utolso 0 lecsipheto.
Az a baj, van néhány nem 0-ra végződő is. És néhol pont egymás után jön három ilyen. Valamikor GOTO is van a környéken... Talán meg lehetne oldani, de én az ilyenekbe bele szoktam zavarodni. Ha mégis megoldanánk így, nem kéne CALL-DEF-ezni a GOSUB-RETURN helyett. Viszont a CALL-DEF mégis csak szebb, modernebb, strukturáltabb, enteresebb. Amíg átírom CALL-osra, legalább az illúzió megvan, hogy éppen C64-ről átírok EP-re egy basic programot (mintha enélkül nem tudna működni). :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1346
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re:Uberswap (C64)
« Reply #18 on: 2021.March.15. 18:48:18 »
Esetleg meg lehetne próbálni betölteni valamilyen PC-s fejlesztő eszközbe a forrást, mint például a C64Studio vagy a CBM .prg Studio. Hátha azokban kedvedre át tudnád számozni a sorokat. Mondjuk sosem próbáltam még, de nem tűnik túlzott elvárásnak, hogy tudjanak ilyet.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Uberswap (C64)
« Reply #19 on: 2021.March.15. 19:18:12 »
Erre jutottam a program nézegetése közben:
[ Guests cannot view attachments ]

A sorszámcserére meg van egy egyszerű megoldás, amit kicserélsz, az elé tegyél egy szót, a végén a szót eltünteted.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10101
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Uberswap (C64)
« Reply #20 on: 2021.March.15. 20:36:25 »
Erre jutottam a program nézegetése közben:
Na, így már többet mond nekem is, legalább egy része érthetőnek tűnik. :D
Igen, túl egyszerű lett volna ez a sorszámcserés módszer, azért nem gondoltam rá.

Az elemek megcseréléséhez és potyogtatásához miért van assembly rész? Basicből is gondolom, meg lehetne oldani. Szebb a mozgása így?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Uberswap (C64)
« Reply #21 on: 2021.March.15. 21:19:17 »
nem tudom, mert ket 2x2-es elem megcserelese meg siman mehetett volna poke-kal, nem lassitott volna annyit, viszont a fuggoleges oszlop mozgatas mar lassitott volna

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1346
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re:Uberswap (C64)
« Reply #22 on: 2021.March.16. 16:14:56 »
Nem vagyok biztos a dolgomban, de az elején van egy kódrészlet ami mintha megvárná míg a képernyő rajzolás az alsó keretre ér. Ha ezt folytonosan használja a program, akkor biztosan azért hogy a játéktér frissítését ne a kirajzolása közben végezze véletlenül. Egy BASIC-ben készített újrarajzolás nagyon belerondított volna a látványba, így kénytelen volt a szerző ezeket a dolgokat assembly-ben megírni. És ha már a nagyobb mozgatásokat megírta, akkor megcsinálta az egyszerűt is, hogy a program szerkezete egységesebb maradhasson. Mozgatás assembly SYS hívásokkal, minden más BASIC.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Uberswap (C64)
« Reply #23 on: 2021.March.16. 19:57:51 »
lehet en ertettem felre azt a kod reszt, en ugy ertettem, hogy a raszter regisztert a random generalashoz hasznalja.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1346
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re:Uberswap (C64)
« Reply #24 on: 2021.March.16. 20:20:40 »
Simán tévedhetek. Nem néztem meg rendesen, csak felületesen belebele kukkantottam.