Enterprise Forever
:HUN => Programozás => Assembly => Topic started by: petyo71 on 2023.May.29. 12:19:14
-
Sziasztok! Tegnap nézegettem Amiga demókat és láttam egy Verical/Horizontal raster effectet. Úgy gondoltam ezt Enterprise-on is meg lehetne csinálni. Végül is sikerült.
Még csak kapirgálom az assembly nyelvet és az Enterprise grafikai lehetőségeit, de ezt viszonylag egyszerű volt megcsinálni hála az LPT-nek :)
-
Jól néz ki! :smt023 Az ugye csak érzékcsalódás, hogy amikor a függőleges csíkok jobbra mennek és az első kettő megközelíti a jobb szélét a képnek, akkor mintha meg-megbicsaklanának?
-
Nice!
-
Jól néz ki! :smt023 Az ugye csak érzékcsalódás, hogy amikor a függőleges csíkok jobbra mennek és az első kettő megközelíti a jobb szélét a képnek, akkor mintha meg-megbicsaklanának?
Azt én is láttam de nem tudom mi okozza. Valószínű az lesz amit mondasz.
-
(https://s1.hostingkartinok.com/uploads/images/2023/05/7b08360594a5f8b3db27587d433c44ee.gif)
-
Csodálatos! Az emulátorban, 10%-os sebességnél egy kis árnyék követ minden egyes sávátmenetet.
Wonderful! In the emulator, at 10% speed, a small shadow is shown following every bar crossing.
-
Azt én is láttam de nem tudom mi okozza. Valószínű az lesz amit mondasz.
Jobban megnéztem és az lehet a baj hogy a 128 elemű sinus táblázatban ugye nem egyforma értékkel növekszik vagy csökken a szám
és mivel 16 színű üzemmódban elég szélesek a pixelek így nagyon látszik a különbség.
-
Nem szép tőlem, hogy kritizálok anélkül, hogy pontosan tudnám mit kódoltál, de a szinusznak eléggé szimmetrikusnak kellene lennie. :???: Ezt szokták kihasználni "tömörítésre", hogy csak a negyedét definiálják adatokkal vagy algoritmussal, a többit "tükrözéssel" állítják elő.
-
Nice!
Thanks!
-
Csodálatos! Az emulátorban, 10%-os sebességnél egy kis árnyék követ minden egyes sávátmenetet.
Wonderful! In the emulator, at 10% speed, a small shadow is shown following every bar crossing.
Thanks! I think that is a emulator effect :D
-
Nem szép tőlem, hogy kritizálok anélkül, hogy pontosan tudnám mit kódoltál, de a szinusznak eléggé szimmetrikusnak kellene lennie. :???: Ezt szokták kihasználni "tömörítésre", hogy csak a negyedét definiálják adatokkal vagy algoritmussal, a többit "tükrözéssel" állítják elő.
Arra írtam hogy nem szimmetrikus hogy egyszer gyorsul utána lassul a mozgás. Én csak egész számokat adok hozzá azért van ez a kis elmozdulás. De mint az elején írtam én még csak nem rég kezdtem foglalkozni az assembly programozással így tuti hogy jobban is meg lehet csinálni. Én egyenlőre ennyit tudok. Na most a tükrözés és stb. az nekem magas. :)
-
Szuper jól néz ki!
-
tetszik! ha a függőleges és vízszintes csíkok értékeit meg összeadnád, kvázi kész is lenne egy plazma effekt :-)
nade: milyen LPT trükk kellett ide? próbálok rájönni, de nem sikerül :-)
-
tetszik! ha a függőleges és vízszintes csíkok értékeit meg összeadnád, kvázi kész is lenne egy plazma effekt :-)
nade: milyen LPT trükk kellett ide? próbálok rájönni, de nem sikerül :-)
Nem kell nagy dologra gondolni. Csak annyi hogy mind a 200 sor LD1 címe egyforma, így elég csak egy sort kirajzolni a függőleges csíkokból és végig megjelenik 200 soron keresztül.
-
Szuper jól néz ki!
Köszi!
-
Nem kell nagy dologra gondolni. Csak annyi hogy mind a 200 sor LD1 címe egyforma, így elég csak egy sort kirajzolni a függőleges csíkokból és végig megjelenik 200 soron keresztül.
á, ez jó ötlet!
akkor ezek szerint a vízszintes sorok a paletta változtatással vannak "rajzolva"?
-
á, ez jó ötlet!
akkor ezek szerint a vízszintes sorok a paletta változtatással vannak "rajzolva"?
Igen, az első szín van változtatva soronként.
-
Fasza lett, gratula :)
-
Fasza lett, gratula :)
Köszi!