Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Assembly programozás (Read 254511 times)

Offline Mayer Gábor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 216
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1035 on: 2015.December.27. 16:12:46 »
Hello,

A forrást feltennéd valahova?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #1036 on: 2015.December.27. 16:28:44 »
Hello,

A forrást feltennéd valahova?
Nem valami szép, és nincs agyonkommentelve :D

Offline sanyike

  • User
  • *
  • Posts: 99
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1037 on: 2015.December.27. 20:24:52 »
Akit érdekel, egy kis program,

Nagyon jó, nagyon hasznos.
Köszi!

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #1038 on: 2016.March.28. 23:06:22 »
Valakinek otlete, hogy sjasm-ban (0.42) hogy lehet "eloallitani" egy cimket ugy, hogy ossze akarom rakni a nevet is? :) Na ha nem ertheto, akkor pl:

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. MACRO stupid subname
  2.      very_long_prefix_for_name_always_seen_ ???? subname = $
  3. ENDMACRO

A kerdes, hogy mi kene a ???? helyere, vagy egyeb megoldas. Az ertelme az lenne, hogy eleg lenne azt irnom, hogy "stupid s1" valahova, es akkor eloallna egy cimke aminek a neve very_long_prefix_for_name_always_seen_s1 vagy hat barmi mas az s1 helyere, ami a "stupid" makro parametere volt. Nem is vagyok biztos benne, hogy sjasm kepes erre amugy, hogy nem konstans modon adok meg egy label-t, hanem "ugy rakom ossze" annak a nevet is. Mondjuk en 65xx cpu vonalon a ca65-hoz vagyok szokva, ott a makrokban akar egy assembler is megirhato, annyira komplex :-P

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1039 on: 2016.May.10. 02:40:34 »
valaki tudja, hogy az sjasm miért dob ilyen hibát?
Use of @# not allowed outside loops


pedig repeat - endrepeat blokkban vagyok...
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1040 on: 2016.May.18. 22:32:12 »
van valami ötletetek arra, hogy hogyan lehetne gyorsan ellenőrizni, hogy egy 16 bites reg-ben 0x8000 van?

a regiszter tartalmát nem kell megőrizni

és egy ugyanilyen tesz 0x7fff -re?

edit: tehát van-e gyorsabb és elegánsabb megoldás, mint pl.:

Code: [Select]
ld  bc, 0x8000
add hl, bc
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1041 on: 2016.May.18. 22:44:43 »
ja és a DE reg-ben van az érték, amit csekkolni kéne, de az A reg-ben is a D van
szóval igazából itt az a kérdés, van-e valami trükk, amivel meg tudom nézni, hogy AE == 0x8000
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #1042 on: 2016.May.18. 23:24:20 »
SUB 80h
OR E
?

A masikra:
SUB 7Fh
INC E
OR E
?
« Last Edit: 2016.May.18. 23:28:16 by geco »

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1043 on: 2016.May.19. 03:08:47 »
ez jó, köszi :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Assembly programozás
« Reply #1044 on: 2016.May.30. 16:33:28 »
Nem tudom, milyen topikba illik ez...
Ilyen játékot biztos könnyen lehetne írni EP-ra is. Nagyon egyszerű a grafika.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Assembly programozás
« Reply #1045 on: 2016.May.30. 16:43:35 »
Nem tudom, milyen topikba illik ez...
Ilyen játékot biztos könnyen lehetne írni EP-ra is. Nagyon egyszerű a grafika.

ilyenekből van sok mobilon, némelyik giga siker :)
de átírni is lehetne, ugyanis van specyre is
http://torinak.com/qaop#128#speed=1#l=https://dl.dropboxusercontent.com/u/3152568/qaop/tapes/InfGame.tap
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Assembly programozás
« Reply #1046 on: 2016.May.30. 17:17:49 »
de átírni is lehetne, ugyanis van specyre is
Érdemesebb lenne egyből EP-ra írni, így az EP képességeihez alkalmazkodna. Olyan veszettül bonyolult nem lehet az a pár scrollozó cucc megvalósítása, már amennyire értek én hozzá. :D
Basicben (főleg a scroll miatt) nagyjából esélytelen, még zzzippelve is.
A Spectrum verzió elég lassúnak tűnik. Pl. a Zynaps bonyolultabb grafika, és talán gyorsabb is. Biztos gyorsabbra meg lehet csinálni EP-ra, és talán a háttérben is lehetne még valami lassú scroll.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Assembly programozás
« Reply #1047 on: 2016.May.30. 17:18:43 »
Érdemesebb lenne egyből EP-ra írni, így az EP képességeihez alkalmazkodna. Olyan veszettül bonyolult nem lehet az a pár scrollozó cucc megvalósítása, már amennyire értek én hozzá. :D

jaja, sokkal szebbet ki lehetne hozni, és mehetne 60 fps-el is
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Assembly programozás
« Reply #1048 on: 2016.May.30. 19:39:35 »
Nem tudom, milyen topikba illik ez...
Ilyen játékot biztos könnyen lehetne írni EP-ra is. Nagyon egyszerű a grafika.
A régi munkakerülő blogon ezt a szemétparaszt kategóriába sorolták volna be.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Assembly programozás
« Reply #1049 on: 2016.May.30. 19:40:22 »
jaja, sokkal szebbet ki lehetne hozni, és mehetne 60 fps-el is
:shock: 60? Hogyan?