Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Assembly programozás (Read 254346 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1020 on: 2015.October.24. 16:18:19 »
Na, megtaláltam a Brass -ban a címkéből page indexet képző módszert, tehát az van.

Viszont közben kiderült, hogy ugyanazt a module -t nem tudom 2X megnyitni, folytatni sem ... túlélem, de akkor is ... :(
« Last Edit: 2015.October.24. 20:15:01 by Z80System »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1021 on: 2015.October.24. 20:24:08 »
Király, a struktúrák is tök idétlenek a brass -ban ...

Hiába lehet a struktúrákat ágyazni egymásba, nem találok az inicializálásukra kényelmes megoldást, vagy kódot írsz rá, és akkor eléred a membereket, de akkor az már nem compile/load time dolog, vagy ömlesztett (pld.: .db) bájtokkal inicializálod, de akkor meg nincs struktúrálás, bájt stream -et írsz ...

És ez a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy a struktúrák gyakorlatilag lokális modulokat (címke névtereket) hoznak létre, de csak akkor ha a struktúrát instanszolod,
az instanszolt változó neve lesz a "top" modul, és benne a memeber hierarchia a gyerek modulok a primitívekig,

de minden egyes member címke egy abszolút cím lesz (csak trükközéssel lehet összekínlódni a member offszeteket),

és még mindíg nem elég: a struktúrából instanszot (un. "változót") felvenni csak a .var paranccsal lehet, mely nem az aktuális PC -re generálja az anyagot, hanem ilyen külön abszolút címekkel megadott területekre ... szóval struktúra instanszot nem tudsz csak úgy felvenni, mint mondjuk egy .db -t ...

Az élet kemény.
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1022 on: 2015.October.25. 13:18:08 »
Úgy tűnik (nem túl részletes a help) brass -ban ugyanazzal a .varloc -os trükközéssel be lehet rakni egy struktúra instanszot bárhova ... csak az inicializálása marad nyűgös ...
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #1023 on: 2015.October.25. 13:19:49 »
Amiket írsz, abból már csak a kötőszavakat értem :oops:

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Assembly programozás
« Reply #1024 on: 2015.October.25. 13:24:06 »
Amiket írsz, abból már csak a kötőszavakat értem :oops:

:D

szerk: én is :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1025 on: 2015.October.25. 13:29:42 »
Quote
Amiket írsz, abból már csak a kötőszavakat értem :oops:

Addig örülj, mert ha értenéd, akkor el is kezdenének hiányozni ... :)

Ebben az átkos assembly világban semmi nem volt soha kerekre kidolgozva ... mindíg ott voltak az érthetetlen, implementációfüggő, rosszul analizált, kerek logikából kibújó marhaságok ...

Tök dezsavü az egész régről ... :)

A C fordítók egy áldás, a C++ meg az isten ... :)
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Assembly programozás
« Reply #1026 on: 2015.October.25. 13:31:27 »
szerintem amúgy ilyen szuperhiper extra funkciókkal tuti nem lehet a leggyorsabb kódot csinálni asm-ban

azt csak "kézzel" lehet... pont azért, mert nem lehet hiperlogikus
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline sanyike

  • User
  • *
  • Posts: 99
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1027 on: 2015.November.24. 23:35:41 »
[ Guests cannot view attachments ]

...első assembly próbálkozásom...

Még nem jöttem rá, hogy a paletta 2. nyolc színét, hogy kell beállítani, ezért hiányzik egy szín a ruházatból :-)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #1028 on: 2015.November.25. 00:48:54 »
Még nem jöttem rá, hogy a paletta 2. nyolc színét, hogy kell beállítani, ezért hiányzik egy szín a ruházatból :-)

Az a FIXBIAS. 0x80 port also 5 bit adja a felso 5 bitjet a masodik 8 szinnek a palettabol. Sajna csak igy "egyben" allithato ez.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Assembly programozás
« Reply #1029 on: 2015.November.25. 07:00:20 »
A C fordítók egy áldás, a C++ meg az isten ... :)
"This is why IMHO handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #1030 on: 2015.November.25. 07:19:05 »
Az a FIXBIAS. 0x80 port also 5 bit adja a felso 5 bitjet a masodik 8 szinnek a palettabol. Sajna csak igy "egyben" allithato ez.
De célszerűbb az EXOS BIAS változóját használni:
-normál színkód használható
-mellékhatásként nem rontjuk el a belső hangszóró kikapcsolt állapotát :-)
-esetleges EXOS műveletnél (fájlbetöltés, stb) az EXOS a jó értéket írja vissza a megszakítási rutinban

Offline sanyike

  • User
  • *
  • Posts: 99
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #1031 on: 2015.November.28. 09:44:30 »
Sajna csak igy "egyben" allithato ez.

Tehát ha jól értelmezem; színenként nem lehet csak 8-as fix színcsoportonként?
256/8 = 32 variáció ...?


Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #1032 on: 2015.November.28. 10:48:38 »
Tehát ha jól értelmezem; színenként nem lehet csak 8-as fix színcsoportonként?
256/8 = 32 variáció ...?

Amennyire en tudom igen. 16 szinu modban az LPB-ben csak a paletta also 8 szine fer el. A masodiknal azt csinalja a Nick, hogy ha az adott szin a masodik nyolc szinre esik akkor fogja a FIXBIAS erteket az lesz a felso 5 bit, az adott szinnek megfelelo 3 bitje meg az also, igy jon ki a Nick szin, amit oda eloallit. Tehat a FIXBIAS 8 szinenkent adja meg a "csoportot". Ez szokott neha "fajni", hogy igy meg van kotve az ember keze kicsit. Persze az elso 8 szin az szabadon allithato FIXBIAS-tol total fuggetlenul, mivel 8 szinnek megvan a sajat paletta beallitasa magaban az adott LPB-ben.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Assembly programozás
« Reply #1033 on: 2015.November.28. 11:24:51 »
művészi szempontból amúgy nem okoz sok hátrányt a bias, szóval inkább technikailag. effektekhez, átiratoknál lehetett volna jobban használható a bias mellőzése.
na meg esetleg ha nem csoportokat határozna meg hanem egy 1 byte-os léptékű offsetet, akkor picit jobban hasznható lett volna, pl effektekhez is. persze így 1 byte-on kellett volna tárolni...

a fő gond amúgy inkább a színek sorrendje a 256 színű palettában. na az elég béna :) persze nem tudom más bitkiosztással jobb lett volna-é
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7081
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #1034 on: 2015.December.27. 15:43:30 »
Akit érdekel, egy kis program, ami egyszerűbbé teszi színátmenetek kiválasztását a palettáról, irányítás bármilyen joy + qaop space, törlés Erase.