Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Assembly programozás (Read 348922 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #975 on: 2015.October.15. 22:16:13 »
Azt csak én nem értem, hogy minek kell ezt így túl bonyolítani? :oops:

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Assembly programozás
« Reply #976 on: 2015.October.15. 22:17:11 »
Azt csak én nem értem, hogy minek kell ezt így túl bonyolítani? :oops:
Nem. :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #977 on: 2015.October.15. 22:18:16 »
Quote
Akkor neked inkább valami Z80-as C fordító kellene ami tud inline assembly-t fordítani.

SDCC -vel kezdtem, arról akarok most átállni assembly -re. De a kényelem az kéne, amennyire csak lehet. Ki fogok dolgozni magamnak valószínűleg ilyen HLA makrókészletet, amivel tudok majd (nem sebességkritikus részeket) gyorsabban megírni,

de ez a cimke dolog ez egy tok fuggetlen layer.

Ez nagyon kéne a kényelmes, gyors kódoláshoz, hogy egy újabb címke felvétele ne tartson hat nap hét éjszaka.

És megörültem, hogy a sjasm tud ilyet, erre kiderül hogy csak 3 hierarchia szinten ... :(
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #978 on: 2015.October.15. 22:18:21 »
Azt csak én nem értem, hogy minek kell ezt így túl bonyolítani? :oops:

En csak probalom kitalalni mire gondolt :) Amugy meg vegulis, mindenkinek meglehet a stilusa, hogy mikepp tud szamara egyszerubbnek es attekinthetobbnek tuno modon kodolni. Meg akkor is, ha masnak ez finoman szolva se optimalis akar :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #979 on: 2015.October.15. 22:19:22 »
Quote
Azt csak én nem értem, hogy minek kell ezt így túl bonyolítani? :oops:

Nem minden ember zseni.

Én pedig programozni szeretnék, nem pedig hekkelni.
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #980 on: 2015.October.15. 22:29:39 »
Nem minden ember zseni.

:) Ez tipikus minden relativ dolog. Nekem a te peldaid alapjan tunik ugy, hogy azt atlatni ahhoz zseninek kell lenni, nekem a namespace ilyen hasznalata tunik eroltetettnek es tulbonyolitottnak, amit en nehezen tudnek kezelni a csopp eszemmel. Erdekes modon ezek szerint te pont forditva vagy ezzel, van ilyen :)

Mondjuk ha mar C++ is szoba kerult, azt en ki nem allhatom (es megtanulnom sem sikerult soha, hiaba alltam neki tobbszor is, eroltetett, tulbonyolitott, szuksegtelenul), sima C for president! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Assembly programozás
« Reply #981 on: 2015.October.15. 22:30:50 »
Pedig hidd el, néha üdítő tud lenni egy kis ilyen favágás - mert szerintem ez a hekkeléstől messze esik - jellegű dolog is. Ki akarna mindig csak termelni?

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #982 on: 2015.October.15. 22:32:16 »
Mi a filozófiájuk egyébként ?

Az sjasm irojat kene megkerdezni :) en max "erzesre" mondom, hogy nem a nesting a lenyeg, legalabbis nem ugy hogy egymas "alatt" vannak, hanem mondjuk mod1 jon innen, eddig, aztan mod2 innen eddig, aztan lehet, hogy mod1 megint de nem ugy, hogy ala van rendelve a mod2 a mod1-nek, csak kozbeekelodik. Legalabbis amennyire en latom ezt, de oszinten szolva, eddig soha nem hasznalta module-okat sjasm-ban (szoval tevedhetek is az ertelmezesben, nyilvan). Szerintem a page-eknek tobb ertelme van, foleg ha pl olyan program kell, hogy tobb EP mem szegmensben van, stb.
« Last Edit: 2015.October.15. 22:38:06 by lgb »

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #983 on: 2015.October.15. 22:37:31 »
Quote
Szerintem a page-eknek tobb ertelme van,

Igen, arra is nagy szükségem lesz, remélem nem kell abban is csalódjak.

De ezt a névtér dolgot még nem adtam fel ...

Kell itt lennie vmi okosságnak amit még nem értek ...
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #984 on: 2015.October.15. 22:37:41 »
:) Ez tipikus minden relativ dolog. Nekem a te peldaid alapjan tunik ugy, hogy azt atlatni ahhoz zseninek kell lenni, nekem a namespace ilyen hasznalata tunik eroltetettnek es tulbonyolitottnak, amit en nehezen tudnek kezelni a csopp eszemmel. Erdekes modon ezek szerint te pont forditva vagy ezzel, van ilyen :)

Teljesen egyetértek! :-)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Assembly programozás
« Reply #985 on: 2015.October.15. 22:38:39 »
Pedig a C++ izgalmas dolog. Főleg amikor találgatod mit sikerült ilyen szépen elcseszni, hogy teljesen jónak néz ki, de a fordító meg ordít hogy na ezt ő aztán nem. A legizgibb dolog a template, főleg amikor valamilyen könyvtárat használsz, és a fordító dob a legjobb ötleteidre 3-4 soros hibaüzenetet, de olyat hogy a hivatkozott objektumokat sem bírod elkülöníteni csak 10 perces szemgúvasztással. :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #986 on: 2015.October.15. 22:41:52 »
Quote
Teljesen egyetértek! :-)

Tök jó, csak kár hogy mindkettőtök rendszereket hekkel ...

Amiből nem lesz játék ...

Ha lenne, nézhetném nyugodtan a trónokharcát, és közben mégis lenne nekem játék is ... :)

De úgy látszik akármennyit is várok, magamnak kell nekiveselkednem, mert nincs kedvetek leírni 654356754 darab cimkét, mire összejön a játék ...

Csak ehhez nekem kellene a nested namespace a címkéknél ...
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #987 on: 2015.October.15. 22:42:53 »
Amugy Z80System problemajat oszinten szolva nem ertem (ez nem kritika akart lenni, egyszeruen nekem nem ilyen a gondolkodasom pl, stb). Az assembly lenyege az lenne, hogy ember szamara emeszheto, de vegulis majdnem gepi kod legyen elotted (csak ne kelljen pl hex-ben begepelni az egeszet, relativ ugrasokat kezzel szamolni stb). Elteroen egy magas szintu nyelvtol mint pl a C vagy C++, ahol az absztrakcios szint magasabb joval. Szoval az assembly egy kicsit emesztheto formaban de a CPU "gondolkodasmodjat" tukrozi, es nyilvan ezzel lehet kiaknazni a legtobbet amit az adott CPU tud (abba most ne menjunk bele, hogy modern RISC CPU-knal egy valag regiszterrel stb lehet, az emberi agy mar rosszabb kodot ir asm-ban mint pl egy C fordito general, maradjunk a Z80-nal es hasonlo CPU-knal). Tehat filozofiai szempontbol nekem kicsit santit, hogy miert akarod itt eroltetni az egeszen absztrakt fogalmakat, mint a nevter, egymasba agyazas stb. "Nem akarsz hekkelni" - ok, de vegulis az assembly pont errol szol, hogy pl nem egy szep pl OOP paradigma alapjan elvi megfontolasok alapjan tervezett nyelvet hasznalsz (aminek esetleg semmi koze mar az adott hw - foleg a CPU - mukodesehez), hanem lemesz kb a CPU szintjere.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #988 on: 2015.October.15. 22:49:13 »
Quote
Tehat filozofiai szempontbol

Mert pont nem érdekel a filozófia.

Játékot akarok (nó filó), leggyorsabban futót, legkisebb méretűt -> KÉNYTELEN vagyok assembly -ben lekódolni, leggyorsabban elkészülőt (zeró idő alatt) ->nem érek rá címkeneveket kitalálgatni és nem vagyok ufó, hogy a visz435435 címkéből egyből értsem hol vagyok és mi az, közben pont letojom mi a gépközeli mi sem ... :)
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Assembly programozás
« Reply #989 on: 2015.October.15. 22:57:42 »
Mert pont nem érdekel a filozófia.

Játékot akarok (nó filó), leggyorsabban futót, legkisebb méretűt -> KÉNYTELEN vagyok assembly -ben lekódolni, leggyorsabban elkészülőt (zeró idő alatt) ->nem érek rá címkeneveket kitalálgatni és nem vagyok ufó, hogy a visz435435 címkéből egyből értsem hol vagyok és mi az, közben pont letojom mi a gépközeli mi sem ... :)

Aha. Akkor lehet neked nem is assembly kene. Van par kisse kevesbe ismert nyelv (bar egyiknek a neve sem jut eszembe, hehe ...) ami sokkal alacsonyabb szintu mint a C, kvazi legtobb esetben tenyleg egy-egy opcode lenne egy adott konstrukcio, am az assembly-nel megis magasabb szintu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Action!_%28programming_language%29

Sajna most ezt tudtam csak kiguglizni, ez epp nagyon nem Z80 (hanem 6502), de csak mint elvi pelda. Idezve az oldalrol:

"Constructs were designed to map cleanly to 6502 opcodes, to provide the high performance necessary for game and graphics demos without needing complex optimizations in the compiler."

Szoval a fenti peldat inkabb csak az elv kapcsan irtam le, hogy te boldogabb lehetnel esetleg nem assembly-vel, ami teljesitmenyben nem (vagy nem sokkal) marad el, de megis magasabb szintu programozasi nyelv.

http://www.dwheeler.com/6502/

Itt is ilyesmikrol van szo, sajnos ez is elegge 6502 specifikus, es ismet inkabb csak peldanak szanom ...