Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Assembly programozás (Read 257647 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #585 on: 2013.November.03. 00:33:53 »
Quote
Sztem tök jó a 60 raszter,


Én úgy értettem, hogy a 312 rendelkezésre álló raszterből 60 csak a digi hang lenne, a többi maradna csak meg másra ...



Quote
most járok 60 raszternél, és 5 ojjektum mozog a képen ...


Hát az nem ugyanaz. Én meg akkor így akkor fogok 60 raszternél járni, ha szól a hang és semmit nem csinálok ... :)


Egyébként melyiknek álltál neki ?
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #586 on: 2013.November.03. 00:38:45 »
Én is úgy értettem :D , szerintem az nem rossz.
Hogy csináltad a sorduplázást? Ha jól értem, akkor 2 LPB a két sorra, mert ha jól emléxem, akkor 1 LPB-vel is megoldható a duplázás.
A Gnashernek álltam neki, az olyan kis eccerű, mégis akadtak, és tuti akadnak problémáim :lol: , egy galagába lehet bele is fulladnék :D

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #587 on: 2013.November.03. 00:48:40 »
Quote
Hogy csináltad a sorduplázást? Ha jól értem, akkor 2 LPB a két sorra, mert ha jól emléxem, akkor 1 LPB-vel is megoldható a duplázás.

Nem, két raszterenként van 1 LPB, tehát a szinkronizált raszter soraim száma 272 de csak ennek fele az LPB -k száma (a szinkronokon kívül), meg hát a játékomban is csak a fél felbontás van. :)


Quote
A Gnashernek álltam neki, az olyan kis eccerű, 

Ja, én is akarok olyasmiket is, ha ki van dolgozva jól, akkor frankó az.


Quote
mégis akadtak, és tuti akadnak problémáim  ,

Ja én technikailag hasonlóba az exorcist -be akarok majd belefogni, de már gondolkodtam rajta, hogy mondtam, hogy így ziccer meg úgy ziccer, oszt mikor belegondoltam rájöttem hogy mégsem lehet pixelművelet nélkül megúszni, mert pikkpakk elfogynak a karakterek amibe a szkrollozott fazisokat tarolna az ember


Quote
 egy galagába lehet bele is fulladnék 

Fuldoklás ez mindig ... de egyszer csak átérünk a túlpartra.
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #588 on: 2013.November.03. 01:00:56 »
Quote from: Z80System
Nem, két raszterenként van 1 LPB, tehát a szinkronizált raszter soraim száma 272 de csak ennek fele az LPB -k száma (a szinkronokon kívül), meg hát a játékomban is csak a fél felbontás van. :)
Hát, akár meg is érhetné levágni azt a 16-ot a spórolás miatt, emléxem, hogy volt olyan tv-nk, amin a 27 magas basicben nyitott videó lap majdnem kilógott :D (3-4 karakternyi hely volt felül, a 256 magas kép nem jelent volna meg :D )
Quote
Ja én technikailag hasonlóba az exorcist -be akarok majd belefogni, de már gondolkodtam rajta, hogy mondtam, hogy így ziccer meg úgy ziccer, oszt mikor belegondoltam rájöttem hogy mégsem lehet pixelművelet nélkül megúszni, mert pikkpakk elfogynak a karakterek amibe a szkrollozott fazisokat tarolna az ember
Hát igen, 256 karakterbe belefértem volna, de akkor hol vannak a színek ??? Azok meg kellenek, így maradt a többször használatos karakter :D , így jól állok, maradt 8 szabad a 64-ből :D
Quote
Fuldoklás ez mindig ... de egyszer csak átérünk a túlpartra.
vagy nem, de az biztos :lol:

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #589 on: 2013.November.03. 01:01:56 »
Quote
A Gnashernek álltam neki,
És hogy csinálod ? Vason ? Emuban ? ASM, vagy PC -n valami crosscompile ?
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #590 on: 2013.November.03. 01:09:31 »
Quote
Hát, akár meg is érhetné levágni azt a 16-ot a spórolás miatt, emléxem, hogy volt olyan tv-nk, amin a 27 magas basicben nyitott videó lap majdnem kilógott  (3-4 karakternyi hely volt felül, a 256 magas kép nem jelent volna meg  )
Francba, én úgy emlékeztem ezt a 272 -t úgy választottam ki, hogy az lett mondva, hogy átlag TV -n az még latszik. Nem minden, nyilván, de a legtöbbet úgy lehet állítani, hogy latsszon ...
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #591 on: 2013.November.03. 01:22:14 »
Quote from: Z80System
És hogy csinálod ? Vason ? Emuban ? ASM, vagy PC -n valami crosscompile ?
Emuban, annyit megy a debugger, hogy beégett már a kijelzőbe :D Asm Sjasm-mal fordítva.
Quote
Francba, én úgy emlékeztem ezt a 272 -t úgy választottam ki, hogy az lett mondva, hogy átlag TV -n az még latszik. Nem minden, nyilván, de a legtöbbet úgy lehet állítani, hogy latsszon ...
Lehet, nem emléxem mi volt a határ, meg azt a tévét, amiről beszéltem, 85-ben vettük :D

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #592 on: 2013.November.03. 01:27:18 »
Quote
Asm Sjasm-mal fordítva.
Egy ilyen assembler támogat már mondjuk lokális változókat, vagy ilyesmiket ?
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #593 on: 2013.November.03. 01:36:43 »
Lokális változókról nem tudok, de vannak lokális címkék, mondjuk azokat se használom :D , meg van benne feltétel is, itt a leírás, ha érdekel:

Sjasm doc

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #594 on: 2013.November.03. 01:44:17 »
Kacérkodok a gyorsításaiddal, gondoltam csinálok akkor egy minden szempontból audio sebességnek alárendelt verziót,

lássuk mi jön ki sebességnek,

és ugyan nem úgy csináltam a várakozást ahogy mondtad, de nem látom be, hogy ez miért nem kellene működjön:

 WaitForIRQ_Loop:

 in a, (0xb4)
 and #0x20

 jr z, WaitForIRQ_Loop

 ld a, #0x1+ 0x20
 out (0xb4), a
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #595 on: 2013.November.03. 02:04:35 »
Mondjuk ha működne, és mindent be is áldoznék érte ami kell, akkor egy jó kis megszakítás lenne :) :


Code: [Select]
void IRQ() __naked
{
__asm

exx

ld c, #0xb4
ld b, #D_Ints+ 0x2
out (c), b

ld c, #0xa8
outi
ex de, hl

ld c, #0xac
outi
ex de, hl

exx

ei

ret

__endasm;
}


Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #596 on: 2013.November.03. 02:19:16 »
leteszteltem, hacsak nem írtam el valamit, akkor végtelen ciklus lesz.
Ez jó, legalább szabadon lehet használni az af'-t, így mennyi az annyi raszterban?

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #597 on: 2013.November.03. 02:27:11 »
Quote
leteszteltem, hacsak nem írtam el valamit, akkor végtelen ciklus lesz.


Ja, de nem értem, hogy miért. Majd holnap megkérdem Zozo -t hogy működhet -e ez egyáltalán ilyen módon. Hogy a z80 -al várok video megszakra.


Lehet, hogy ha van egy olyan port írás, amiben nincs engedélyezve a 16, akkor az a 32 -t is törli. Tehát mi ponthogy nem akarunk 16 -ot, hogy ne legyen video megszak, de a 32 értékét meg meg akarjuk kapni.


Ha a 16 nem beállítása törli a 32 -t is, akkor ez a módszer így nem tud működni ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Assembly programozás
« Reply #598 on: 2013.November.03. 02:29:37 »
Quote
Ez jó, legalább szabadon lehet használni az af'-t, így mennyi az annyi raszterban?
Ja, bár nem tudom mire kellhetne ...

Nem tudom, hogy időben mi a pálya ezzel, mert ez nem fog működni, amig végtelen ciklusban van a főprogram. Pontosabban működik, csak az ideje nem látszik a kereten, mert hisz be van fagyva a főprogram.
« Last Edit: 2013.November.03. 02:33:53 by Z80System »
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Assembly programozás
« Reply #599 on: 2013.November.03. 02:33:40 »
jó a 16 , mert az nem azt jelenti, hogy videó megszakítás van, hanem azt jelenti, hogy a Nick elérte azt az LPB-t, amiben a megszakítás bit be lett állítva. A 32 figyelése meg akkor lenne jó, ha a megszakításban 48-at írnál ki a b4h portra, de akkor megint figyelni kéne melyik megszakítás is jött, legalábbis a mostani tesztelgetések során ez jött le.