Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length


Author Topic: CPC (Read 160801 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2156
  • Country: hu
    • View Profile
CPC
« on: 2005.December.20. 13:20:59 »
Quote from: "Povi"
Érdemes lenne cpc játékok átírásával is próbálkozni (pl. Prince of Persia, Titus the fox, Prehistorik 1-2 stb.)
Mondjuk ehhez kéne egy jó cpc leírás is...


Régebben letöltöttem pár CPC doksit, el szerettem volna, kezdeni valamit átbütykölni én EP-re, de sajna csak nagyon alap szinten tudok programozni assemblyben.
Ha érdekel, akkor behozom.

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Online disassembler
« Reply #1 on: 2005.December.20. 13:26:23 »
Quote from: "geco"

Régebben letöltöttem pár CPC doksit, el szerettem volna, kezdeni valamit átbütykölni én EP-re

Átküldhetnéd! Én most probáltam körbenézni, mert egyenlõre kb fogalmam sincs mi az a CPC :)
Eddig csak egy játékos oldalt találtam használhatót: http://www.cpcgamereviews.com

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2156
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Online disassembler
« Reply #2 on: 2005.December.20. 13:37:41 »
Quote from: "Zozosoft"

Átküldhetnéd! Én most probáltam körbenézni, mert egyenlõre kb fogalmam sincs mi az a CPC :)
Eddig csak egy játékos oldalt találtam használhatót: http://www.cpcgamereviews.com


Megnézem van-e itt valami, ha el nem felejtem, akkor holnapra behozom az összeset.
E-mail-re mehet?

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
CPC
« Reply #3 on: 2005.December.20. 14:00:28 »
No itt találtam egy egy adag CPC cuccot: http://andercheran.aiind.upv.es/~amstrad/
Hát elég reménytelennek tünik így elsõ ránézésre...

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2156
  • Country: hu
    • View Profile
CPC
« Reply #4 on: 2005.December.20. 14:35:04 »
Quote from: "Zozosoft"
No itt találtam egy egy adag CPC cuccot: http://andercheran.aiind.upv.es/~amstrad/
Hát elég reménytelennek tünik így elsõ ránézésre...


Na megtalaltam a doksik nagy reszet itt is, egy file, ami szerintem a legfontosabb benne a FIRMWARE.PDF, ez tartalmazza, azt is, hogy milyen memoriacimen milyen specko AMSTRAD cucc van. Ez elegge erthetetlen volt. :)
Egyelore elkuldom Zozonak.

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
CPC
« Reply #5 on: 2005.December.20. 15:04:42 »
Megjött, köszi!

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
CPC
« Reply #6 on: 2005.December.20. 15:45:53 »
Mondjuk olyan szép értelmes HW leírást, mint ami az EP-rõl van, nem nagyon találok közte :(
De egy nagy problémát már látok: AY hangchip...
Ez már a Spectrum 128 kapcsán reménytelennek lett minõsítve, azt írták, hogy lehet próbálkozni, az eredetiti többé-kevésbé megközelítõ megoldásokkal, de minden programra külön kell kitalálni :(

Meg vannak HW Sprite-ok is? Vagy az csak CPC+-ban?

Offline gafz

  • EP lover
  • *
  • Posts: 703
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://gafz.atw.hu
CPC
« Reply #7 on: 2005.December.20. 16:04:04 »
Quote from: "Zozosoft"
Mondjuk olyan szép értelmes HW leírást, mint ami az EP-rõl van, nem nagyon találok közte :(
De egy nagy problémát már látok: AY hangchip...
Ez már a Spectrum 128 kapcsán reménytelennek lett minõsítve, azt írták, hogy lehet próbálkozni, az eredetiti többé-kevésbé megközelítõ megoldásokkal, de minden programra külön kell kitalálni :(

Meg vannak HW Sprite-ok is? Vagy az csak CPC+-ban?


Na most nem akarom tigriant idegesíteni, de esetleg egy AY hangchip...   :wink:  :lol:

+ valakinek van rálátása, milyen is lett volna az a külsõ EP sprite?
Enterprise Forever

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
CPC
« Reply #8 on: 2005.December.20. 16:09:35 »
Quote from: "gafz"
Na most nem akarom tigriant idegesíteni, de esetleg egy AY hangchip...   :wink:  :lol:


Én már idegesítettem ilyen ötletekkel :-) (Spectrum128-as EMU :-) )
Az a baj, hogy ilyen chipet is kb annyira lehet találni, mint WD1772-t...

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
CPC
« Reply #9 on: 2005.December.20. 16:10:24 »
Quote from: "gafz"
+ valakinek van rálátása, milyen is lett volna az a külsõ EP sprite?

Nem is hallottam róla, mi lett volna az?

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2422
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • View Profile
    • Honlapom
CPC
« Reply #10 on: 2005.December.20. 16:24:04 »
külsõ sprite-ra van két fenntartott regiszter, ó de jó is volt azt nagy tudatlanságban próbálgatni, hátha megjelenik valami :D:D:D

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
CPC
« Reply #11 on: 2005.December.20. 16:31:48 »
Quote from: "endi"
külsõ sprite-ra van két fenntartott regiszter

Mármint két bit? :-)
"FIXBIAS

    * b0 ... b4 - A 8-15 palettaszínek felsõ 5 bitje.
    * b5 ... b6 - Külsõ színbemenet EC0-EC3 prioritása, 16 külsõ szellem engedélyezett. A külsõ szín csak akkor választódik ki, ha a EXTC alacsony, és a képernyõ aktív (nem keret).
          o = 00 - EC0-EC3 a megfelelõ palettaszín kiválasztására,
          o = 01 - EC0-EC3 a megfelelõ palettaszín kiválasztására, ha a belsõ képernyõ a palettaszínt a COL8-COL15-ben generálja.
          o = 10 - EC0-EC3 a megfelelõ palettaszín kiválasztására, ha a belsõ képernyõ a palettaszínt a COL8-COL15-ben generálja vagy a külsõ szín a COL0-COL7-ben van (EC3 alacsony).
          o = 11 EC0-EC3 a megfelelõ palettaszín kiválasztására, ha a belsõ képernyõ a palettaszínt a COL8-COL15-ben generálja vagy a külsõ szín a COL0-COL3-ban vagy COL8-COL11-ben (EC2 alacsony)."

Mondjuk nem nagyon értem, hogyan is mûködne ez a dolog.

Online endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2422
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • View Profile
    • Honlapom
CPC
« Reply #12 on: 2005.December.20. 17:22:22 »
húúú bakter tényleg 2 bit volt :D:D:D:D:D:D
nem baj, azért én próbálgattam szorgalmasan :D:D:D:D

Offline tigrian

  • EP user
  • *
  • Posts: 401
  • Country: hu
    • View Profile
CPC
« Reply #13 on: 2005.December.20. 18:03:54 »
Én ugyan sosem próbáltam ki (viszont van némi tapasztalatom a videójel generálásáról, módosításáról), úgyhogy csak okoskodok:
4 bitet lehet kívülrõl megadni, ezzel 16 szín keverhetõ be. Az emlegetett 2 bit csak azt határozza meg, hogy a külsõ 4 bitnek milyen prioritása legyen a belsõ (vagyis a normál) színnel szemben.
Egyszerûen úgy lehet ezt elképzelni, hogy minden egyes pillanatban a NICK kiválaszt egy színt az adott palettából -- ez a normál eset.
No, e helyett tudja bekeverni a kívülrõl kapott biteknek megfelelõen. A paletta tehát mindig adott, az LPT-nek megfelelõen, a EXTC bitek is a palettából választanak.
Legalábbis így tûnik logikusnak, egyszerûnek.
re' mi' do' do sol

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9418
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
CPC
« Reply #14 on: 2005.December.20. 18:05:34 »
Na ez még nagyjából tiszta, de hogyan lesznek ebbõl sprite-ok?